شناسهٔ خبر: 74735161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بازارچه تاریخی صنایع دستی «امینی» نیازمند برندسازی و تجاری سازی است

معاون وزیر میراث فرهنگی بر لزوم معرفی و برندسازی تجاری سرای تاریخی «امینی» به عنوان یک مجموعه هویت ساز و تکمیل زنجیره‌های فروش تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی دارابی یکشنبه در سفر به خراسان جنوبی در جریان بازدید از بازارچه دائمی صنایع دستی سرای امینی بیرجند، در گفت‌وگو با غرفه داران و فعالان صنایع دستی، بر لزوم معرفی و برند سازی تجاری سرای تاریخی امینی به عنوان یک مجموعه هویت ساز و تکمیل زنجیره‌های فروش تأکید کرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سرای تاریخی امینی و در واقع این بازارچه ارزشمند صنایع دستی با همکاری رسانه‌ها به عموم مردم معرفی شود.

دارابی اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهی و اجرای برنامه‌های زنده تلویزیونی و معرفی در فضای مجازی از جمله راهکارهایی است که باید برای معرفی این اثر فاخر تاریخی و مجموعه‌های مشابه آن از طریق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به‌دنبال آن باشیم.

گفتنی است دارابی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار خواهد کرد.

وی همچنین در مراسم انتقال و رونمایی از بزرگترین فرش تصویری تاریخی و هشت شیء با ارزش باستانی در باغ اکبریه شرکت خواهد کرد.