شناسهٔ خبر: 74725425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دادستان مرکز استان خوزستان: ۲ شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به شکوائیه‌های رسوبی تشکیل شد

دادستان مرکز استان خوزستان، از تشکیل دو شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به این شکوائیه‌ها خبر داد و بر ضرورت آسیب‌شناسی عوامل رسوب پرونده‌ها و اتخاذ تدابیر عملیاتی و جهادی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

جلسه بررسی تخصصی راهکار‌های کاهش شکوائیه‌های رسوبی در دادسرا‌های استان با حضور امیر خلفیان، دادستان مرکز خوزستان، حمید ناصری و امیری و حیدرخواه معاونین دادستان و دو نفر از دادیاران دادسرای اهواز برگزار شد. در این نشست، راهکار‌های عملی برای تعیین تکلیف شکوائیه‌های رسوبی و تسریع در روند رسیدگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر خلفیان در این جلسه با تأکید بر لزوم ارائه راه‌حل‌های عملیاتی برای کاهش شکوائیه‌های رسوبی گفت:در راستای کاهش شکوائیه‌های رسوبی، دو شعبه ویژه طی یک ماه گذشته تشکیل و راه‌اندازی شده است که در این مدت پرونده‌های زیادی تعیین تکلیف شده‌اند. این دستاورد نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات عملیاتی و تصمیمات درست در این حوزه است.

وی افزود: ضروری است تدابیری اتخاذ شود تا شکواییه‌های رسوبی به حداقل ممکن کاهش پیدا کنند و در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند. این امر به تسهیل روند رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش فشار کاری دادسرا‌ها کمک خواهد کرد.

دادستان مرکز استان خوزستان با اشاره به آسیب‌شناسی علل رسوب شکوائیه هادر مراجع انتظامی تأکید کرد:یکی از گام‌های مهم در کاهش شکوائیه‌های رسوبی، بررسی دقیق علت‌های رسوب شدن از جنبه سازوکار‌های اداری، نیروی انسانی و فرآیند رسیدگی است. آموزش تخصصی و کافی کارکنان و قضات نیز می‌تواند سرعت و دقت بیشتری در رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد کند.

خلفیان خاطرنشان کرد: ما باید با یک رویکرد جهادی و تلاش مضاعف، موانع و مشکلات موجود در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها را رفع کنیم و با هم‌افزایی میان نیرو‌های دادسراها، گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم. تحقق عدالت نیازمند سازوکار‌های مؤثر و راه‌حل‌های تخصصی است.

در ادامه جلسه حمید ناصری، معاون دادستان مرکز خوزستان، گزارشی از روند رسیدگی به شکوائیه‌های رسوبی در مجتمع‌های باهنر، قدس و انقلاب اهواز ارائه داد.

وی اظهار کرد: با تشکیل شعب ویژه و بهره‌گیری از دادیاران، پیشرفت‌های خوبی در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی حاصل شده است.

وی افزود: برای ادامه این مسیر، همکاری و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی موجود به شیوه‌ای تخصصی و کارآمد ضروری است.

امیری، سرپرست مجتمع باهنر، و حیدرخواه، سرپرست مجتمع قدس، نیز در این جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پیرامون کاهش شکوائیه‌های رسوبی پرداختند. آن ها بر ضرورت تجهیز شعب و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مدیریت پرونده‌ها تأکید کردند تا روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت و کیفیت بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/