شناسهٔ خبر: 74679076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جابری انصاری: ایرنا، بازوی رسانه‌ای اتاق بازرگانی در تحقق اهداف تجار و بازرگانان است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، بر اهمیت نقش اتاق‌های بازرگانی در رونق اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: ایرنا به عنوان رسانه ملی، خود را جدای از بخش خصوصی نمی‌داند و وظیفه دارد دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان اقتصادی را بازتاب دهد.

صاحب‌خبر -

حسین جابری‌انصاری روز چهارشنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به سیاست جدید ایرنا، یادآورشد که تمرکز این رسانه از تهران برداشته می‌شود و ظرفیت‌ها و مسائل تمامی استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: صدای تجار و تولیدکنندگان کرمانشاه باید به گوش مسئولان ملی برسد و ایرنا آماده است به‌طور ویژه به بیان مشکلات و فرصت‌های پیش‌روی اتاق بازرگانی بپردازد.

جابری انصاری همچنین بر ضرورت تغییر عادت‌های غلط در تجارت تأکید کرد و گفت: نگاه کوتاه‌مدت به بازارهای خارجی، به‌ویژه عراق، نه‌تنها به اعتماد شرکای تجاری لطمه می‌زند بلکه بازارهای منطقه را در اختیار رقبا قرار می‌دهد. تولیدکنندگان باید با افق پنج تا ۱۰ ساله وارد بازار شوند.

مدیرعامل ایرنا شفافیت مالی و اداری را پیش‌شرط موفقیت در اقتصاد دانست و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و فسادها به‌دلیل نبود شفافیت رخ می‌دهد و رعایت این اصل می‌تواند چالش‌ها را کاهش دهد.

وی همچنین به ظرفیت‌های ویژه کرمانشاه در حوزه تولید و صادرات اشاره کرد و گفت : برگزاری نمایشگاه دائمی یا فصلی توانمندی‌های استان را مطرح می کند تا هزینه‌های سنگین رفت‌وآمد و اجاره غرفه در خارج از کشور کاهش یابد.

مدیرعامل ایرنا در پایان تأکید کرد: ایرنا آماده است به‌عنوان بازوی رسانه‌ای اتاق بازرگانی کرمانشاه عمل کند و با بازتاب مسائل این مجموعه، زمینه ارتباط مؤثرتر بخش خصوصی با بدنه حاکمیت را فراهم سازد.

مدیرعامل ایرنا سه شنبه در هجدهمین سفر استانی خود وارد کرمانشاه شد.

ادای احترام به شهدای استان کرمانشاه، دیدار با استاندار، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، رییس اتاق بازرگانی، نشست صمیمی با همکاران مرکز و همچنین بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان از جمله برنامه های سفر ۲ روزه جابری انصاری به کرمانشاه بود.