به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد قیومی روز شنبه در حاشیه مراسم بکارگیری ۲۰ دستگاه اتوبوس در منطقه یک تهران اظهار کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده، خطوط اتوبوسرانی مناطقی همچون ۱۷ و ۲۲ و چند منطقه دیگر به صورت ۱۰۰ درصدی نوسازی شده است.
به گفته وی، در منطقه یک نیز با تخصیص این ۲۰ دستگاه حدود ۷۰ درصد خطوط نوسازی اتوبوسها انجام شده و مابقی سامانهها و مناطق تا پایان سال نوسازی خواهد شد البته قرار است از اتوبوسهای برقی در منطقه یک نیز استفاده شود تا چند خط برقیسازی شده در منطقه ایجاد شود.
قیومی ادامه داد: پروژه بعدی که این روزها کلید خورده بحث بازگشایی دانشگاهها و مدارس و پروژه مهر است که با ۲۰۱ دستگاه اتوبوس برقی که تا پایان شهریور وارد ناوگان شهر خواهد شد، خدمترسانی بهتری برای اول مهر در نظر گرفته شده است. با این اقدامات از مهر سال گذشته تا مهر ۱۴۰۴ حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان شده و با ۳۸۹ دستگاه اتوبوس برقی که اضافه شده بود، نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه برای اول مهرماه نسبت به سال گذشته به ناوگان اضافه شده است.
وی اضافه کرد: در خطوط تندرو دو کار پیشبینی شده؛ نخست ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو «بیآرتی» است که امیدواریم از پاییز بتوان این اتوبوسها را به مرور زمان و تا پایان سال بکار گرفت و دوم، بحث «ایآرتی» است که قرار است در این خطوط فعالیت داشته باشد، تستهای اولیه آن انجام شده و به نتایج مطلوب رسید و امیدواریم با نهایی شدن آن از خدمات «ایآرتی» هم استفاده شود.
همچنین شهردار منطقه یک نیز در این آیین گفت: امروز شاهد اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان منطقه هستیم که با این اقدام تعداد اتوبوسهای منطقه به ۱۱۵ دستگاه میرسد و زمان انتظار مسافران را در چهار خط کاهش خواهد داد.
هادی حقبین افزود: چهار ظرفیت حمل و نقل برای منطقه پیشبینی شده که یکی از آنها مربوط به شرکت اتوبوسرانی، یک ظرفیت از طرف شرکت خودرو سرویس و ۲ ظرفیت مربوط به شرکتهای همکار است، درباره شرکت همکار، با توجه به قراردادهای منعقد شده برنامه بازسازی اتوبوسها در دستور کار قرار داده شده و دستگاههای در حال بازسازی نیز ظرف سه تا چهار ماه آینده به منطقه اضافه و کسریهای منطقه جبران میشود.
وی تاکید کرد: با توجه به کمبود اتوبوس در خط تجریش به سمت قائم، پنج دستگاه اتوبوس پس از بازسازی اتوبوسهای مربوط به شرکت همراه، به این خط اضافه خواهد شد.