به گزارش ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی، علی فرهادی روز شنبه در مراسم رونمایی از زیرسامانه ناظرین افتخاری این سازمان افزود: استانها باید آمادگی لازم برای معرفی ناظرین افتخاری را داشته باشند.
وی اظهار کرد: شرایط و ضوابط مربوط به این ناظرین به زودی اعلام خواهد شد تا بتوانیم گزارشهای تخلف را از طریق آنها دریافت کنیم.
مدیرکل فناوری اطلاعات و فضای مجازی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هدفگذاری تعزیرات بر اساس ماده ۱۰۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت است که ارائه تمام خدمات به مردم به صورت الکترونیکی را الزامی میداند.
مرتضی قاسمی به راهاندازی و توسعه سامانه میز خدمت الکترونیک این سازمان اشاره کرد و گفت: این سامانه که در بستر وب در سال ۱۴۰۱ در دسترس عموم قرار گرفت، اکنون با ۳۲ خدمت فعال در حال ارائه خدمات به شهروندان است.
قاسمی درباره ارتقای جایگاه سازمان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با بهروزرسانی زیرساختها در سال گذشته، موفق به کسب رتبه سوم شد. هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات سازمان به صورت ۱۰۰ درصد توسط سازمان فناوری تأیید شده است.
وی از راه اندازی نرمافزار میز خدمت تعزیرات حکومتی در هفته دولت خبر داد و گفت: گزینه دانلود نرمافزار در سایت میز خدمت به نشانی tazirat135.ir قرار داده شده و در توسعه آن از جدیدترین تکنولوژیها در بخش فرانتاند و بکاند استفاده شده است که این اپلیکیشن برای گوشیهای اندروید به صورت نرمافزار بومی و برای آیفون در حال حاضر به صورت وباپ در دسترس است و نسخه بومی برای آیفون تا پایان شهریور آماده و قابلیت عرضه در بازار و سیب اپ را خواهد داشت.
قاسمی درباره ویژگیها و قابلیتهای جدید سامانه گفت: احراز هویت یکپارچه بین میز خدمت سازمان و پنجره خدمات هوشمند دولت برقرار است. اگر شهروندان یکبار در پنجره واحد هوشمند دولت ثبتنام کرده باشند، با ورود به «میز خدمت» سازمان تعزیرات، به صورت خودکار ثبتنام آنها انجام میشود.
وی افزود: قابلیت تعریف وکالتنامه نیز فراهم شده تا وکیل بتواند به جانشینی موکل (اصیل) وارد سامانه شده و امور قانونی را انجام دهد.
مدیرکل فناوری اطلاعات تفاوت شکواییه و ناظرین افتخاری را اینگونه اظهار کرد: در شکواییه، شهروند عادی خودش شکایت را ثبت میکند و ذینفع پرونده است، اما ناظرین افتخاری، با دستور رئیس سازمان، به عنوان معتمد تعیین میشوند و میتوانند گزارش تخلف ثبت کنند.
قاسمی درباره هوشمندسازی شکواییهها گفت: پیش از این متن شکواییه به صورت دستی نوشته میشد، اما در سامانه جدید، کاربر مطلبی نمینویسد و به محض انتخاب نوع تخلف و کالا، متن شکواییه به صورت هوشمند و با ادبیات حقوقی تولید میشود.