شناسهٔ خبر: 74608826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

بازاریابی به سبک گوساله سامری و غوغاسالاری تبلیغاتی/ پلمپ می‌شوند تا بیشتر دیده شوند!

الگو شدن این روش تبلیغاتی نه تنها خطری فرهنگی بلکه تهدیدی برای کل جامعه است و می‌تواند باعث آسیب‌های اجتماعی غیر قابل جبران شود.

صاحب‌خبر -
بازاریابی به سبک گوساله سامری و غوغاسالاری تبلیغاتی/ پلمپ می‌شوند تا بیشتر دیده شوند!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، رفتار‌های جمعی ناهنجار در واحد‌های تجاری تهران تقریبا دارد به یک عادت تبلیغاتی تبدیل می‌شود. اولین بار این عمل انتحاری که با عرف و فرهنگ ایرانی و اسلامی ناسازگار است توسط یکی از کافه‌های شهر انجام شد.

 

حالا تصاویری در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر می‌شود که در آن اختلاط جمعی و ناهنجاری‌های به اوج خود می‌رسد و مدیران و صاحبان کسب و کار منتظر بسته شدن چند روزه خود هستند تا با انتشار اخبار آن تبلیغات بیشتری از آن خود کنند.

 

این موضوع نه تنها باید مورد توجه دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی قرار بگیرد بلکه لازم است تا نظارت‌های تبلیغاتی لازم برای این امر انجام شود تا موجب بر هم خوردن نظم عمومی و تسری این موضوع به جامعه نشود.

 

اینکه با عدول از قوانین و حتی انجام اعمال مجرمانه انگیزه‌ای برای دیده شدن و به اصطلاح برندینگ انجام شود خطری است که می‌تواند جامعه را به شدت تهدید و انگیزه تکرار این اعمال را بالا ببرد.

 

هزینه‌ای که از تبلیغات کمتر ولی با بهره بیشتری است و انسان را به یاد شیوه جامعه گوساله سامری می‌اندازد. کشیده شدن پارتی به فرهنگ عمومی کشور و بالا و پایین پریدن به سبک کاباره و دیسکو آن هم در فضای عمومی برای جامعه ما مخاطره انگیز است و نیاز به عوامل بازدارنده بیشتر با کار‌های فرهنگی در سطح عموم دارد تا روش‌های دیگری برای حفظ شور و شوق جوانان و کار‌های جمعی شود.

 

الگو شدن این روش تبلیغاتی همانطور که بالا گفته شد نه تنها خطری فرهنگی بلکه تهدیدی برای کل جامعه است و می‌تواند باعث آسیب‌های اجتماعی غیر قابل جبران شود.