شناسهٔ خبر: 74542301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری است

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین بر نقش محوری دانش‌آموزان در طراحی برنامه‌های فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری هستند و ایده‌های متنوعی در این زمینه جمع‌آوری شده است. 

صاحب‌خبر -

صادق حسین‌زاده ملکی در نشست خبری که دوشنبه سوم شهریور در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اردگاه دانش‌آموزی شهید چمران بجنورد از پروژه‌های اولویت‌دار بوده و در هر فصل پیشرفت ملموسی خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه هدف از سفر به استان بررسی شاخص‌های پرورشی و کمک به رفع مشکلات است، افزود: بازدید از اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد انجام شد و برنامه عملیاتی برای تکمیل پروژه تدوین گردید تا مطمئناً هر فصل شاهد پیشرفت قابل‌توجهی باشیم. 

ملکی ادامه داد: تکمیل این اردوگاه می‌تواند گام مؤثری در مدیریت آسیب‌های اجتماعی و مقابله با مشکلات فرهنگی باشد. بخشی از حمایت‌ها توسط وزارت آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد، اما تحقق کامل پروژه نیازمند همیاری و تمهیدات استانی نیز هست. 

وی همچنین بر نقش محوری دانش‌آموزان در طراحی برنامه‌های فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری هستند و ایده‌های متنوعی در این زمینه جمع‌آوری شده است. 

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی میان نوجوانان، بر ضرورت حذف برچسب‌زنی در مراحل اولیه تأکید کرد: گاهی دانش‌آموزان با کم‌ترین خطا برچسب‌های جدی دریافت می‌کنند. برای رفع آسیب‌های اجتماعی، نخست باید برچسب‌زنی‌ها را حذف کرد. 

وی در ادامه درباره وضعیت مربیان و مشاوران پرورشی در مدارس گفت: وضعیت موجود مطلوب نیست، اما تلاش داریم این کمبودها را تا حدی جبران کنیم. 

ملکی اعلام نمود که در خراسان شمالی حدود ۳۰۰ مربی پرورشی کمبود وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این کمبود در سال تحصیلی جدید تا ۳۰ درصد کاهش یابد. 

وی در پایان افزود: حضور مربیان پرورشی در مدارس بسیار حیاتی است و این خلأ در حوادث خاصی که جوانان و نوجوانان درگیر آسیب می‌شوند، به‌وضوح نمایان می‌شود.

انتهای پیام