شناسهٔ خبر: 74486744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جابری انصاری: بازتاب ظرفیت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی در استان‌ها وظیفه ایرناست

ساری- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ایرنا برای بازتاب چالش‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای و حرف‌های فعالان بخش خصوصی در سراسر کشور با همه توان با تولیدکنندگان و دغدغه‌مندان حوزه تولید و صنعت همراهی می‌کند و توجه به این موضوع از وظایف این رسانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری امروز - پنجشنبه- در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و تعدادی از فعالان اقتصادی استان گفت: امروز در این نشست برخی از فعالان اقتصادی استان با صراحت و برخی به اشاره گفتند که توقع دارند صدای‌شان را بازتاب دهیم تا پیگیری شود و در مدار تاثیرگذاری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وظیفه همکاران من این است که در ۲ حوزه ظرفیت‌ها و چالش‌ها تولید محتوا و تصویرسازی کنند تا هم ظرفیت‌ها و هم چالش‌ها را در قالب گزارش‌ها و تولیدات حرفه‌ای رسانه‌ای بازتاب دهند.

وی افزود: وجود این چالش‌ها نشانه‌های توسعه‌نیافتگی یا به بیان درست تر توسعه نامتوازن است؛ یعنی به کوشش بخش خصوصی گام‌هایی برداشته می‌شود، اما چون زنجیره توسعه وجود ندارد به نتیجه درست نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه نتوانسته ایم زنجیره‌ها را ایجاد کنیم، اضافه کرد: تا زمانی که همه مناسبات بخش اقتصادی و سیاسی کشور حل نشود و با زنجیره جهانی اقتصاد اتصال نداشته باشد این چالش‌ها حل نمی‌شود.

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: یکم مهر سال گذشته که وارد خبرگزاری جمهوری اسلامی شدم، تعدادی از مسائل ایرنا و مسائل رسانه‌ای کشور و رویکردهای این خبرگزاری را احصا و سیاست‌های کلان را مشخص کردیم تا فعالیت‌مان شبیه رها کردن تیری در تاریکی نباشد.
جابری انصاری تصریح کرد: در مسیر فعالیت های ایرنا سه رویکرد را به عنوان رویکردهای اصلی تعیین کردیم. نخست این‌که ایرنا خبرگزاری ملی ایران و پل ارتباطی دوسویه بین دولت و ملت باشد و پیام‌های ملت و دولت را به هم برساند. دوم این‌که رسانه حرفه‌ای باشیم و به جای بسنده کردن به تبلیغ و تبیین دستاوردهای دولت و حاکمیت، با نگاهی حرفه‌ای به درستی چالش‌ها و کاستی‌ها را نیز بیان کنیم.

وی افزود: رویکرد سوم ما این است که از خبرگزاری متن محور به خبرگزاری تصویری تبدیل شویم؛ خوشبختانه اکنون ۲ شبکه ملی و استانی ایرنا بر بستر اینترنت راه‌اندازی شده که ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند؛ این فضا و زیرساخت برای بیان مشکلات بخش خصوصی و تشریح راهکارها توسط تولیدکنندگان نیز قابل استفاده است.

مدیرعامل ایرنا ادامه داد: برای خط مشی ایرنا چهار سیاست هم تعیین کردیم. سیاست نخست این که ایران ففط تهران نیست. سفرهای من به استان‌ها و دیدار با مقامات و فعالان بخش خصوصی با همین نگاه انجام می‌شود. سیاست دوم این است که مسائل ایران فقط مسائل سیاسی نیست و باید به مسائل غیر سیاسی به ویژه اقتصاد نگاهی تخصصی و غیر سیاسی داشته باشیم.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: سیاست سوم این است که ایرنا فقط متعلق به دولت و حکومت نیست و به همه اقشار تعلق دارد. بر همین اساس درهای دفاتر و مراکز ایرنا به روی همه باز است.

وی ادامه داد: سیاست چهارم این‌ است که ایران در جهان تنها نیست و جهان فقط ایران نیست؛ یعنی نگاه ما باید به بیرون از کشور هم باشد؛ البته آنچه که می‌تواند برآیند این رویکردها و سیاست‌ها باشد به سود جامعه به ویژه بخش خصوصی است.

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: کار تصویرسازی از ظرفیت و چالش‌ها وظیفه همکاران من است؛ اگر همکاران گزارش‌های ویژه‌ای از مجموعه چالش‌های بخش خصوصی تولید کنند در بستر ایرنا به صورت ویژه می‌توانیم به دست مقامات برسانیم.

جابری انصاری افزود: فعالان اقتصادی در استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت رسانه‌ای در استان‌ها برای بازگو کردن دیدگاه‌ها و نقدهای‌شان بهره بگیرند؛ البته تبلیغ در چارچوب دیگری انجام می‌شود و در قالب توافق با بازرگانی ایرنا است.

وی گفت: همه تلاش ما در مجموعه ایرنا کمک به رفع چالش‌ها و کاهش کاستی‌هاست و در این مسیر به طور کامل آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم.