شناسهٔ خبر: 74477878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

تحلیل‌های رسانه‌ای باید بر مبنای اطلاعات دقیق و صحیح ارائه شود

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رسانه‌ها باید بر پایه واقعیت‌ها عمل کنند، این مسئولیت مهم به‌ویژه برای رسانه‌هایی که بر مبنای نگاه انقلابی کار می‌کنند، دوچندان است و تحلیل‌ها باید بر اساس اطلاعات دقیق و صحیح ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استان ایلام، حجت الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در دیدار با مسئولان خبرگزاری ایمنا، اظهار کرد: استان ایلام با وجود ظرفیت‌های فراوان، همچنان با چالش‌های توسعه‌ای روبه‌رو است.

وی افزود: نقش اصلی رسانه‌ها، آگاهی‌بخشی به جامعه است؛ وظیفه‌ای که انسان را از سایر موجودات متمایز می‌کند و در آموزه‌های دینی نیز مورد تأکید قرار گرفته است، رسانه‌ها باید بر پایه واقعیت‌ها عمل کنند. این مسئولیت مهم به‌ویژه برای رسانه‌هایی که بر مبنای نگاه انقلابی کار می‌کنند، دوچندان است. تحلیل‌ها باید بر اساس اطلاعات دقیق و صحیح ارائه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس نقشی حیاتی و بی‌بدیل ایفا کرد، اما در زمینه مستندسازی و بازنمایی این نقش در آثار هنری، کوتاهی صورت گرفته است، مردم ایلام با مقاومت خود مانع از سقوط مرکز استان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: پیش از آغاز رسمی جنگ، درگیری‌های مرزی در استان ایلام شروع شده بود و اولین فرمانده شهید دفاع مقدس نیز از این استان بود، در ابتدای جنگ و در غیاب نیروهای نظامی سازمان‌یافته، مردم به کمک نیروهای بومی، خطوط پدافندی را تشکیل دادند و جلوی پیشروی دشمن را گرفتند، با وجود این سوابق، ایلام هنوز از داشتن پادگان ارتش محروم است.

وی تصریح کرد: در طول جنگ، مردم ایلام در شرایط سخت بمباران به زندگی ادامه می‌دادند. بسیاری از خانواده‌ها برای در امان ماندن از حملات، به دل کوه‌ها پناه بردند و حتی رزمندگان مجروح و قطع نخاعی را نیز در این شرایط دشوار نگهداری می‌کردند.

چالش‌های زیرساختی مانع سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در ایلام هستند

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر، چالش‌های زیرساختی مانند نبود راه‌آهن و ضعف شبکه جاده‌ای در ایلام، مانع از سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی شده است. بودجه‌های استانی نیز به دلیل شاخص‌های جمعیتی، پاسخگوی نیازهای واقعی استان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: حق شهروندی مردم ایلام در زمینه دریافت اعتبارات ملی نادیده گرفته شده است؛ به‌ویژه در موضوعاتی همچون مسیر اربعین که بار ترافیک ملی را تحمل می‌کند، بودجه باید به صورت ملی، تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه استان ایلام با وجود پتانسیل‌های فراوان اقتصادی، از نرخ بیکاری و تورم بالا رنج می‌برد، تاکید کرد: ایلام با داشتن ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و هم‌مرزی با سه استان این کشور، می‌تواند از طریق ایجاد بازارهای مرزی، تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام خاطرنشان کرد: پروژه منطقه آزاد مهران با وجود گذشت سال‌ها، هنوز به سرانجام نرسیده و همین امر مانع از جذب سرمایه‌گذار و شکوفایی اقتصادی شده است، ایلام از نظر ذخایر نفتی و گازی، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم کشور قرار دارد، همچنین منابع آبی، جنگل‌ها و مراتع حاصلخیز این استان، ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه فراهم کرده است.

تحلیل‌های رسانه‌ای باید بر مبنای اطلاعات دقیق و صحیح ارائه شود

خبرنگاران و عکاسان خبری، افسران خط مقدم جنگ رسانه‌ای هستند

حسین حمیدی سردبیر خبرگزاری ایمنا نیز در این افتتاحیه اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین مسائل شهری و استانی دارند، علاوه بر پوشش اخبار، لازم است پیگیری‌های لازم در خصوص مطالبات مردم، به‌ویژه در زمینه زیرساخت‌هایی مانند راه‌آهن، به صورت مستمر انجام شود.

وی افزود: در حوزه دفاع مقدس، روایت‌ها و رشادت‌ها به شکل شایسته به نسل جدید منتقل نشده است، رسانه‌ها باید با ورود به این عرصه، قهرمانان جنگ و ایثارگران را به درستی به مردم معرفی کنند.

سردبیر خبرگزاری ایمنا با اشاره بر نقش مؤثر جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت گفت: حضور نیروهای مسلح در خارج از مرزها برای تأمین امنیت در داخل کشور انجام می‌شود و این اقدامات در حقیقت ضامن امنیت کشور است.

حمیدی ادامه داد: رسانه‌های انقلابی نیز باید به سیاه‌نمایی معاندین در این زمینه بپردازند و دلایل چنین نگاه‌هایی را به صورت دقیق تحلیل کنند، این امر برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و آگاهی‌بخشی به جامعه ضروری است؛ اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و اتفاقاتی که در آن دوران رخ داد، نمونه‌ای از این اشتباهات است که رسانه‌ها وظیفه دارند روایتی دقیق نسبت به آن داشته باشند.

تحلیل‌های رسانه‌ای باید بر مبنای اطلاعات دقیق و صحیح ارائه شود