ذبیحالله تاراسی سهشنبه ۲۸ مرداد در حاشیه سی و هشتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور، با اشاره به اینکه این اجلاس فراتر از یک نشست اداری و به مثابه یک همایش اندیشه و تجربه بود، اظهار کرد: در این اجلاس سیاستها، راهبردها و اقدامات مشترک برای تحقق ماموریت بزرگ آموزش و پرورش مورد مرور و همافزایی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای جدی این اجلاس، پروژه مهر بود، توضیح داد: پروژه مهر تنها به آمادهسازی فضای آموزشی محدود نمیشود، بلکه فرصتی برای همبستگی ملی است. ایمنسازی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز کلاسها و ایجاد شور و نشاط فرهنگی همگی در خدمت این هدف هستند که مدرسه به عنوان خانه دوم دانشآموزان با انگیزه و نشاط آغاز به کار کند.
او همچنین با تأکید بر گفتمان دولت چهاردهم در حوزه عدالت و کیفیت آموزشی، اظهار کرد: در قالب نهضت عدالت آموزشی، تلاش میکنیم هیچ کودک و نوجوانی، چه در روستاهای دورافتاده و مناطق محروم و چه در کلانشهرها، از حق آموزش با کیفیت محروم نماند و فاصله میان مدارس شهری و روستایی و همچنین دولتی و غیردولتی کاهش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان توسعه حرفهای معلمان را از دیگر اولویتهای آموزش و پرورش دانست و گفت: هیچ نظام آموزشی فراتر از سطح معلمان خود رشد پیدا نمیکند. توسعه حرفهای معلمان تنها با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمیشود، بلکه نیازمند شکلگیری اجتماعات یادگیری، شبکههای تخصصی و گروههای پژوهشی است تا معلمان تجربهها و اندیشههای خود را به اشتراک بگذارند و در تربیت نسل آینده نقش پررنگتری ایفا کنند.
وی افزود: در کنار این موارد، مدرسه تنها محل آموزش کتابهای درسی نیست، بلکه بستر شکلگیری سرمایه اجتماعی، تمرین مردمسالاری دینی و پیوند نسلها است. مدرسه خانه گفتگوی ملت است، جایی که خانواده، معلم و دانشآموز مسئولیت ساختن فردای ایران را بر دوش میکشند.
تاراسی خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید نقطه شروعی برای شکوفایی عدالت آموزشی، کیفیت یادگیری و نوآوری در سراسر مدارس استان باشد. با همراهی دولت، همدلی معلمان، مشارکت خانوادهها و حمایت خیرین میتوان مسیر توسعه عدالت آموزشی و بالندگی حرفهای معلمان را هموار کرد.
انتهای پیام