معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سال تحصیلی گذشته، وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان ثبت احوال و سایر دستگاهها اقدام به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل کرد و موفق شد تعداد ۳۰ هزار بازمانده از تحصیل را به مدارس بازگرداند.
رضوان حکیمزاده با اشاره به دلایل بازماندگی از تحصیل، گفت: معلولیتهای شدید، مشکلات اقتصادی، بیسرپرستی یا بدسرپرستی، اشتغال به کار، مهاجرت خانوادهها و موانع فرهنگی بهویژه در برخی مناطق برای دختران از مهمترین عوامل محرومیت کودکان از حضور در مدرسه است.
معاون آموزش ابتدایی افزود: برای رفع این موانع، کارگروه ملی با حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاههای ذیربط تشکیل و تقسیم کار ملی انجام شده است تا با همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک، زمینه بازگشت حداکثری کودکان به مدارس فراهم شود.
وی درباره برنامههای جبرانی برای دانشآموزانی که با تأخیر به مدرسه بازمیگردند، توضیح داد: برنامه "حامی" با هدف حمایت آموزشی مستمر، پس از ارزیابی نوبت اول، دانشآموزان دارای ضعف یادگیری را شناسایی و تحت آموزشهای هدفمند، امیدآفرینی و کار تقویتی قرار میدهد. همچنین پایگاههای تابستانی حامی در سراسر کشور با حضور داوطلبانه معلمان فعال هستند.
برنامههای جبرانی برای دانشآموزانی که با تأخیر به مدرسه بازمیگردند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سال تحصیلی گذشته، وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان ثبت احوال و سایر دستگاهها اقدام به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل کرد و موفق شد تعداد ۳۰ هزار بازمانده از تحصیل را به مدارس بازگرداند.
صاحبخبر -
∎