به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، هوشنگ نظریپور با تشریح جزییات اجرای بخشی از ابرپروژه رینگ چهارم ترافیکی در منطقه 15 اظهار کرد: عملیات آزادسازی این بخش از رینگ چهارم از مهر ۱۳۹۸ آغاز شد و در آبان ۱۴۰۳ به پایان رسید که در این فرایند حدود ۳۲ هکتار از اراضی مسیر آزادسازی شد و در میان آنها ۲۲ هزار مترمربع بنا شامل واحدهای تجاری، دفاتر و کارگاهها وجود داشت.
وی با بیان اینکه مجموع هزینه تأمین معوض برای تملک این املاک بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان بود که توسط شهرداری اصفهان بهطور کامل پرداخت شد، افزود: این پروژه از معدود طرحهای بزرگ شهری است که در آن تمام مطالبات مردم بهطور کامل تسویه شده و همکاری بالای ساکنان محلات خاتونآباد و دهنو نیز نقش بسزایی در پیشبرد سریع آن داشته است.
مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ با آغاز عملیات اجرایی، بسیاری از اهالی به دلیل تجربه طولانی وعدههای بینتیجه، باور نداشتند که پروژه به سرانجام برسد؛ بهگونهای که برخی از قدیمیهای محل اجرای طرح را شوخی میپنداشتند، اما امروز این بخش از رینگ چهارم با عرض ۷۶ متر، تندروهایی به عرض ۴۰ متر که بهصورت زیرگذر طراحی شده و ۶ پل روی آن احداث شده است، همچنین کندروهایی به عرض حدود ۹ متر در اختیار اهالی محلات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه حدود ۷ کیلومتر از مسیر کل پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محدوده منطقه ۱۵ قرار گرفته است و این بخش از کیلومتر صفر، یعنی پل سردار سلیمانی، آغاز میشود، تصریح کرد: در مجموع، عملیات آزادسازی در محدوده منطقه ۱۵ برای اجرای این پروژه حدود ۳۲ هکتار را شامل شده است و پیش از این نیز پل سردار سلیمانی بهعنوان بخشی از این مسیر به بهرهبرداری رسیده بود که آزادسازی آن حدود ۲۴ هکتار را در بر میگرفت و به این ترتیب، جمع کل آزادسازیهای انجامشده در این محدوده به ۵۴ هکتار میرسد.
نظری پور ادامه داد: این مسیر از تقاطع شهید سلیمانی آغاز میشود و با عبور از جلوی شهر رؤیا به سمت سپاهانشهر امتداد مییابد و از سمت شمال به محدوده منطقه ۱۴ و بزرگراه فرودگاه متصل میشود که این اتصال، نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک ورودی به مرکز شهر، تسهیل جابهجایی بین مناطق مختلف و ارتقای ایمنی و سرعت دسترسیها در شرق و شمالشرق اصفهان خواهد داشت.
به گفته وی، این پروژه که میتوان آن را بیسابقهترین طرح عمرانی از نظر طول و عرض در تاریخ شهرداری اصفهان دانست، هماکنون در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان به بهرهبرداری رسیده و حلقهای مهم از توسعه شبکه معابر کلانشهر را تکمیل کرده است.
انتهای پیام