شناسهٔ خبر: 74394484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه خبر داد:

مشارکت و حضور بیش از 252 هزار معلم دوره متوسطه در شبکه ملی یادگیری معلمان

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش تحول در کیفیت آموزشی را منوط به رشد و ارتقای  فرآیند یاددهی-یادگیری دانست و گفت: با ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان(شمیم) به دنبال احصا واجرای این ماموریت هستیم و تاکنون  252 هزار معلم دوره متوسطه در این طرح مشارکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مصطفی آذرکیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با روابط عمومی آموزش و پرورش ضمن تشریح اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در حوزه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه گفت : در این شبکه  که باهدف ارتقای کیفیت آموزشی در حال انجام است ؛ مخاطبین وگروه های هدف که در سال تحصیلی 405-1404 در دوره متوسطه آموزش و پیاده سازی طرح را بر عهده دارند  شامل معاونین آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق،روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروههای  آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضای دبیرخانه های راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق ، راهبران تحول در فرایند آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه می شود.

وی به ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه اشاره کرد و گفت: سنجش و ارزشیابی، روش‌های نوین آموزش و یادگیری  و روش‌های نوین آموزش و یادگیری و یادگیری متناسب با محیط آموزشی (چیدمان کلاس، کلاس موضوعی و...  از جمله آنها هستند .

آذرکیش  به سرفصل های آموزشی آن اشاره کرد و افزود: تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، پیاده ساز ی و اجرای روش‌های نوین تدریس و رویکردهای یاددهی-یادگیری،تحول در محیط و فضاهای یادگیری،طراحی و راهبری آموزشی و.. از جمله آنها محسوب می‌شود .

وی فرایند اجرای طرح را در دو فاز دانست و گفت: فاز اول شامل آموزش وکار کارگاهی راهبران تحول  است که در 4 مرحله در تابستان جاری در حال برگزاری است. در این مرحله آموزش‌هایی برای مدرسین راهبران کشوری،  راهبران و مدرسین استانی، راهبران و مدرسین شهرستانی یا منطقه‌ای و آموزش راهبران مدرسه‌ای (مدیر، معاونین و دبیران و هنرآموزان) انجام می‌شود.

وی با تشریح فاز دوم پرداخت و ادامه داد: فاز دوم شامل آموزش و پیاده سازی طرح در مدارس و سامانه شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) که شامل  5 مرحله است از جمله تشکیل کارگروه در سطوح مختلف (استان، شهرستان منطقه و مدرسه)، اجرا و پیاده سازی در سطح مدارس، آموزش تکمیلی به منظور اصلاح و بهبود اجرا و پیاده سازی مدرسه ای (مرحله دوم)، تدوین مستندات، تجربیات و تولید محتواهای مورد نیاز و نظارت و ارزیابی از اجرای فرایند طرح توسط دبیران و هنرآموزان در کلاس/ آزمایشگاه / کارگاه/ سایت مدرسه.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش به استقبال معلمان از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه (طرح شمیم) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از  250 هزار معلم عضو شبکه شدند.

آذرکیش به جشنواره نوآوری  در فرآیند آموزش و یادگیری در دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: آمار شرکت کنندگان متوسطه اول  در این جشنواره  بیش از 15 هزار نفر است. همچنین چهارمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری ویژه هنرستان‌ها نیز در حال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکت‌کننده در مرحله استانی 6138 نفر،تعداد هنرآموز خانم 3955 نفر، تعداد هنرآموز مرد 2183 نفر است.