عباسعلی علیخاصی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر تحول رویکرد ارتباطی شهرداری با شهروندان اظهار کرد: با توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات، ملاقاتهای مجازی را به بخشی دائمی از فرایند خدماترسانی تبدیل خواهیم کرد؛ این روش نهتنها زمان پاسخگویی را کوتاه میکند، بلکه با حذف محدودیتهای جغرافیایی، امکان مشارکت گستردهتر شهروندان در مدیریت شهری را فراهم میسازد.
وی افزود: تمام شرایط برای گروههای مختلف مردمی فراهم کردهایم و درِ اتاق مدیر منطقه نیز تمام ساعات به روی شهروندان باز است تا به امور شهروندان بدون معطلی رسیدگی شود.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دوشنبهها ملاقات حضوری و روزهای دیگر امکان ملاقات مجازی و غیرحضوری فراهم است، گفت: شهروندان میتوانند علاوه بر ملاقاتهای حضوری، درخواستهای خود را در سامانه «اصفهان من» ثبت و مباحث مورد نظر خود را در این سامانه ثبت کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
علیخاصی با تاکید بر اینکه ملاقات مجازی با شهروندان منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با هدف کاهش مراجعات حضوری، افزایش بهرهوری و تسهیل ارتباط مستقیم مردم با مدیران انجام میشود که نقطه عطفی در مسیر هوشمندسازی خدمات شهری اصفهان محسوب میشود، ادامه داد: این طرح در راستای سیاستهای کلان شهرداری اصفهان برای کاهش ترافیک اداری، صرفهجویی در زمان شهروندان و مدیران، و حرکت به سوی شهر هوشمند طراحی شده است.
وی با بیان اینکه برنامهریزی و اجرای بیوقفه این رویداد با همکاری واحد فناوری اطلاعات منطقه صورت گرفت، تصریح کرد: کارشناسان این واحد با ایجاد پلتفرم امن و پایدار، امکان برگزاری جلسهای بدون اختلال را فراهم آوردند.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: دورههای منظم ملاقاتهای مجازی در تقویم اجرایی منطقه قرار گرفته است؛ این اقدام گامی بلند در مسیر دیجیتالی شدن خدمات شهری است، بلکه الگویی الهامبخش برای سایر مناطق بهشمار میرود.