شناسهٔ خبر: 74359763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

هوش مصنوعی پاسخگوی لحظه‌ای بازنشستگان

تهران -ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی برای پاسخگویی لحظه‌ای به بازنشستگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، امیرحسین قزوینی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به سرعت تحولات فناوری و نیاز به پاسخگویی سریع، شفاف و دقیق به بازنشستگان، با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی، سامانه چت‌بات هوش مصنوعی را طراحی و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این ابزار نوین، همانند یک مشاور هوشمند، به صورت شبانه‌روزی و لحظه‌ای به سوالات بازنشستگان پاسخ می‌دهد و ابهامات آنان را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: چت‌بات صندوق بازنشستگی کشوری به گونه‌ای طراحی شده که بازنشستگان بتوانند همانند گفت‌وگو با یک کارشناس انسانی، سوالات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات رفاهی، بیمه‌ای، وام‌ها و طرح‌های حمایتی مطرح کنند و پاسخ شفاف و دقیق دریافت کنند.

قزوینی گفت: این اقدام علاوه بر تسهیل دسترسی بازنشستگان به اطلاعات، موجب کاهش قابل توجه تماس‌های ورودی به مرکز ارتباط ۲۵۰۰ صندوق خواهد شد که در برخی روزها به بیش از سه هزار تماس می‌رسد.

وی با اشاره به توسعه سایر خدمات دیجیتال صندوق، از جمله نرم‌افزار «صبا» و کارت شناسایی دیجیتال بازنشستگان، خاطرنشان کرد: نرم‌افزار صبا با بیش از یک میلیون نصب فعال در اختیار بازنشستگان است؛ تلاش ما بر این است که این بستر را به یک پایگاه جامع و تعاملی برای ارائه انواع خدمات رفاهی، فنی و اطلاع‌رسانی به بازنشستگان تبدیل کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کارت شناسایی دیجیتال نیز به‌زودی از طریق همین نرم‌افزار ارائه می‌شود تا بازنشستگان بدون نیاز به حمل کارت فیزیکی، در هر زمان و مکان بتوانند هویت خود را احراز کنند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی صندوق بازنشستگی کشوری ارتقای کرامت و رضایت بازنشستگان است و استفاده از فناوری‌های نوین، به‌ویژه هوش مصنوعی، گامی مهم در این مسیر به شمار می‌رود.

هوش مصنوعی پاسخگوی لحظه‌ای بازنشستگان

به گزارش ایرنا، تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر از بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری بودند که امسال این رقم به یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر رسیده است همچنین حدود ۷۰۰ نفر هم بیمه پرداز هستند.

نرم‌افزار صبا که از سال ۱۳۹۴ توسط کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری طراحی و راه‌اندازی شده است، خدمات متنوعی از جمله امکان احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور، ذخیره‌سازی حکم و فیش حقوقی، ایجاد کانال‌های تعاملی و بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط مستقیم با مرکز ۲۵۰۰ و ثبت درخواست را به بازنشستگان و ذینفعان ارائه می‌دهد.