حمید آقایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی ترافیک مقابل پایانه کاوه همواره یکی از دغدغههای مدیریت شهری بوده است؛ در این نقطه، فاصله کوتاه بین خروجی زیرگذر جابر انصاری و ورودی پایانه کاوه موجب تداخل حرکتی و قطع جریان عبور و مرور شمال به جنوب میشود که در نهایت، پسزدگی ترافیک و اختلال در حرکت را به همراه دارد.
وی افزود: بر اساس طرح پیشنهادی، دسترسی وسایل نقلیهای که از شمال اصفهان یا شهرهای اطراف وارد خیابان کاوه میشوند و قصد ورود به پایانه را دارند، از زیرگذر مسدود شده و این خودروها باید از مسیر کنارگذر و بخش همسطح تقاطع جابر انصاری – کاوه وارد پارکینگ یا محدوده پایانه شوند.
مدیرکل اجرایی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: این تغییر موجب خواهد شد که جریان ترافیک در مسیر زیرگذر بدون توقف و روان به سمت پل چمران ادامه پیدا کند.
آقایی گفت: در فاز نخست، جداسازی کندرو و مسیر زیرگذر با نیوجرسی به شکل موقت انجام میشود.
وی ادامه داد: این طرح به مدت دو ماه بهصورت آزمایشی اجرا خواهد شد و در پایان، براساس بازخوردهای مردمی و ارزیابی فنی کارشناسان ترافیک و پلیس راهور، درباره دائمی شدن یا بازگشت به شرایط قبلی تصمیمگیری میشود.
مدیرکل اجرایی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح نیازمند هماهنگی بینبخشی است، تصریح کرد: وظایف و همکاری دستگاههای مرتبط شامل پلیس راهور، اداره کل راهداری و حملونقل جادهای، مدیریت پایانه کاوه، منطقه ۸ شهرداری، سازمان اتوبوسرانی و معاونت حملونقل و ترافیک مشخص شده است.
آقایی گفت: از جمله موارد، حضور دو شیفت نیروهای پلیس مقابل پایانه برای جلوگیری از تخلفات، ساماندهی مسیر ورود و خروج پایانه و هدایت ترافیک اتوبوسهای درونشهری و برونشهری از مسیر بالادست است.
وی خاطرنشان کرد: از شهروندان و رانندگان ناوگان حملونقل عمومی تقاضا داریم در اجرای این طرح همکاری کنند و نظرات خود را از طریق سامانههای ارتباطی شهرداری و مرکز ۱۳۷ ثبت کنند تا با جمعبندی دقیق، بهترین تصمیم برای مدیریت ترافیک محدوده اتخاذ شود.