شناسهٔ خبر: 74358282 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همکاری ایران و سازمان جهانی گردشگری:

آغاز دوره جامع بازاریابی گردشگری چین با هدف جذب گردشگر

در گامی نوین برای جذب گردشگران چینی، ایران با همکاری سازمان جهانی گردشگری و دانشگاه‌های چین، دوره آنلاین بازاریابی گردشگری را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، از برگزاری دوره تخصصی بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی خبر داد. این دوره ۶ ساعته برخط و به زبان انگلیسی، با حمایت سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism) و مشارکت دانشگاه‌های چینی برگزار می‌شود. هدف اصلی، ارتقاء دانش و توانمندی‌های بخش‌های خصوصی و دولتی در زمینه بازاریابی برای بازار پررونق چین است.
مسلم شجاعی، گفت :حدود ۵۰ نماینده از تشکل‌های خصوصی، فعالان گردشگری و همکاران ستادی و استانی از سراسر ایران، که چین را بازار هدف خود قرار داده‌اند، در این دوره شرکت کرده‌اند. سرفصل‌ها شامل انواع روش‌های بازاریابی، معرفی محصولات گردشگری با ابزارهای نوین، شناخت علایق و نیازهای گردشگران چینی و بررسی اقدامات سایر کشورها در این بازار است.
شجاعی تأکید کرد بازار چین به علت حجم بالای گردشگران خروجی و میزان هزینه‌، از اهمیت ویژه‌ای برای ایران برخوردار است. هدف از این دوره، بهره‌گیری از تخصص دانشگاه شاندونگ برای تدوین راهبردهای هوشمندانه‌تر و متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و رفتاری گردشگران چینی است. وی افزود : بازار چین نه تنها از نظر کمی، بلکه در بخش‌های فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعت‌گردی نیز می‌تواند یک بازار هدف راهبردی برای ایران باشد.