محمد حمیدی در گفتوگو با ایسنا، ضمن اشاره به افزایش چشمگیر کانالها و پیجهای اطلاع رسانی در بستر فضای مجازی، از کاهش توجه به زحمات دلسوزانه خبرنگاران واقعی خبر داد و اظهار کرد: در عصر امروز، با افزایش گسترده کانالهای خبری در فضای مجازی، گاها مدیران این صفحات خبری دیجیتال با خبرنگاران واقعی اشتباه گرفته میشوند و همین امر کمتوجهی به زحمات گرانقدر این قشر را به همراه میآورد.
وی با تفکیک این دو گروه فعال در عرصه رسانه، افزود: مدیران کانالهای مجازی الزاما خبرنگار نیستند؛ بدین معنا که مراحل سوژهیابی، پیگیری، گفتوگو ، مصاحبه با متصدیان و تنظیم خبر توسط این اشخاص انجام نمیشود و در بسیاری از مواقع اخبار خود را از سایر خبرگزاریهای معتبر دریافت میکنند و با پذیرش تبلیغات، موفق به کسب درآمد میشوند اما خبرنگاران واقعی کسانی هستند که خود را در برابر مسائل و دغدغههای مردم مسئول میدانند، با انتقال این مشکلات و چالشها به مدیران و متولیان، مطالبهگری میکنند و با پیگیری روندهای اداری برای حل این معضلات، تلاش میکنند.
او ادامه داد: حضور خبرنگاران و پیگیری موضوعات مختلف توسط آنها باعث میشود تا تمام روندها در تمام عرصه به درستی و بر طبق قوانین پیش رود چراکه خبرنگاران با برخورداری از دقتنظر بالا در خصوص تمام مباحث و سوژهها پرسشگری کرده و از شکلگیری فساد و جرائم در حوزههای مختلف جلوگیری میکنند.
حمیدی در پایان ایسنا را فراتر از یک خبرگزاری برای اطلاع رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: ایسنا به سبب برخورداری از پشتوانه علمی و دانشگاهی و استفاده از نظر اساتید و نخبگان، نسبت به سایر رسانههای دیگر متفاوت عمل میکند.
وی افزود: ایسنا صرفا خبر تهیه نمیکند بلکه با تحقیق، پژوهش، آمارگیری، نظرسنجی و اعمالی از این قبیل مطالب و محتوایی بسیار حائز اهمیت، مستند و علمی گردآوری میکند که مسیر توسعه استان و کشور را هموار میسازد.
انتهای پیام