شناسهٔ خبر: 74208726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش زنجان:

ایجاد فرصت‌های برابر ورزشی برای دانش‌آموزان از اهداف طرح میدان همدلی است

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح میدان همدلی با اجرای ۴۲ پروژه آموزشی و ورزشی در مدارس زنجان، گامی تازه برای ارتقای فضاهای تربیت‌ بدنی و عدالت آموزشی برداشته است.

صاحب‌خبر -

سعید نباتچیان دوشنبه ۱۳ مرداد در حاشیه برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش استان و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح میدان همدلی، اظهار کرد: این طرح یکی از برنامه‌هایی است که در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان در حوزه سلامت و تربیت‌بدنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح میدان همدلی با هدف کیفیت‌بخشی و توسعه فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای با مشارکت مردم در استان زنجان اجرا می‌شود، ادامه داد: هدف این طرح ایجاد زیرساخت‌های فضای ورزشی، تحقق عدالت و توزیع امکانات است.

او ایجاد فرصت‌های برابر ورزشی برای همه دانش‌آموزان، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار را یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح نیازمند مشارکت مردم، خیرین، شوراها و نهادهای مختلف است.

نباتچیان با بیان اینکه در استان ۴۲ طرح طی تابستان و در ذیل این طرح افتتاح خواهد شد، اذعان کرد: از جمله طرح‌هایی که در این زمینه در مدارس ایجاد شده، چمن‌های ورزشی، کف‌پوش‌های ورزشی و کلاس‌های تربیت‌ بدنی هستند.

او با اشاره به اینکه دو طرح شامل کف‌پوش‌های فضای روباز و کلاس‌های درس تربیت‌ بدنی مختص مدارس دخترانه است، افزود: چمن‌های ورزشی نیز به فضای ورزشی مدارس پسرانه اختصاص دارد.

نباتچیان با تأکید بر اینکه هدف استان و وزارت آموزش و پرورش، ایجاد سرانه فضای ورزشی به میزان یک مترمربع برای هر دانش‌آموز است، ادامه داد: در پایان برنامه توسعه هفتم قرار است این هدف محقق شود.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه عدد فعلی ۰.۳۸ مترمربع است، اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها در تابستان، این عدد برای هر دانش‌آموز به ۰.۵ مترمربع خواهد رسید و تقریباً به نیمی از هدف چهار ساله مشخص‌شده دست خواهیم یافت.

او با اشاره به مراحل اجرایی طرح، ادامه داد: در ابتدا، انتخاب فضا توسط کارشناسان و مهندسان انجام می‌شود که در این زمینه چند نکته باید مدنظر قرار گیرد، از جمله محروم بودن منطقه که ایجاد فضا در این مناطق از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

نباتچیان سهولت در دسترسی دانش‌آموزان به این فضا را یکی دیگر از نکات مهم دانست و گفت: پس از این مرحله، نوع فضا و جدول نیازها نیز مشخص می‌شود. پس از طی این مراحل، عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود و در نهایت، حفظ و نگهداری این فضاها نیز از نکات مهمی است که مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام