شناسهٔ خبر: 74146079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام عبدالهی:

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

مسئول اندیشکده راهبردی زمانه با نقد عملکرد برخی رسانه‌ها در جریان این نبرد، بر ضرورت شکل‌گیری رسانه‌هایی مجهز به تحلیل راهبردی، روایت‌گری حماسی و ملی‌گرایی مبتنی بر معارف اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و گفت: اگر روایت میدان را ما ننویسیم، دشمن آن را بازنویسی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید عبدالهی، مسئول اندیشکده راهبردی زمانه، در نشست تخصصی «بازخوانی تجارب مدیران رسانه‌ای در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه 2» که از سلسله‌نشست‌های «بازکاوی جنگ و صلح تحمیلی از منظر آموزه‌های اسلامی» که در محل خبرگزاری رسا برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تحلیل راهبردی نقش رسانه‌ها در مواجهه با جنگ‌های ترکیبی به واکاوی عملکرد رسانه‌ای در جریان جنگ اخیر در منطقه پرداخت.

وی با اشاره به حضور موفق و هوشمند رسانه‌ها در نبرد لبنان، گفت: در جریان جنگ لبنان ما با پدیده «انسان رسانه‌ای» مواجه بودیم؛ یعنی افرادی که خودشان روایت‌گر میدان بودند نه صرفاً بازتاب‌دهنده اخبار رسمی. در آن نبرد نابرابر رسانه‌هایی ظهور کردند که نه تنها واقعیت میدان را به خوبی پوشش دادند بلکه قدرت روحی و روانی جبهه مقاومت را نیز به جهان مخابره کردند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: بر همین مبنا انتظار می‌رفت در جنگ ۱۲ روزه نیز شاهد ظهور مجدد و پررنگ انسان‌های رسانه‌ای باشیم. اما متأسفانه در مواردی روایت‌گری میدانی جای خود را به پخش انبوه پیام‌های هیجانی و بعضاً ناهم‌سو با راهبرد مقاومت داد. برخی رسانه‌ها، ناخواسته یا ناآگاهانه با تمرکز بر ابعاد احساسی و اضطراب‌آور واقعه به جای تقویت روحیه مردم و تبیین ماهیت نبرد، زمینه سردرگمی در افکار عمومی را فراهم کردند.

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

وی با انتقاد از برخی نمادپردازی‌های نادرست در رسانه‌ها گفت: مثلاً در همان ابتدای جنگ شاهد برافراشتن پرچم مشکی در برخی شبکه‌های رسمی بودیم؛ این اقدام در حالی رخ داد که هنوز هیچ تصویری از پیروزی یا شکست در صحنه نبود. برافراشتن پرچم مشکی به لحاظ نمادشناختی پیام شکست، غلبه مصیبت و اضطراب را منتقل می‌کند و برای آغاز یک جنگ که به روحیه مقاومتی و حماسی نیاز دارد انتخاب مناسبی نبود.

حجت الاسلام عبدالهی با تأکید بر اینکه جنگ رسانه‌ای بخشی جدانشدنی از نبردهای ترکیبی امروز است، خاطرنشان کرد: ما اهل وفاق هستیم و به‌هیچ‌وجه به دنبال تضعیف دولت یا نهادهای رسمی نیستیم اما تذکر به ضعف‌ها، راهبردی‌ترین نوع یاری‌رسانی است. باید متوجه باشیم که رسانه‌ نه بلندگوی اضطراب بلکه قرارگاه امید تبیین و مقاومت است.

دعوت رهبر انقلاب به راهبردی کردن هویت ملی در مسیر مقاومت اسلامی

مسئول اندیشکده راهبردی زمانه در ادامه به یکی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از دوران جنگ 12 روزه ایشان در اولین حضور علنی‌شان مردم را فراخواندند به اینکه «ای ایران بخوانید». این جمله نه فقط یک توصیه فرهنگی، بلکه یک راهبرد تمدنی است. برخی گمان می‌کنند که دفاع از وطن یک امر فرعی، ناسیونالیستی یا عرضی است، اما واقعیت آن است که بسیاری از مردم پیوند عمیقی با خاک، میهن و هویت سرزمینی دارند؛ پیوندی که اگر در منظومه معارف اهل‌بیت(ع) تفسیر و جهت‌دهی شود می‌تواند پشتوانه عظیمی برای مقاومت اسلامی باشد.

وی با نقد نگاه دوگانه به اسلام و ایران افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، پیوند بنیادین و راهبردی ایران و اسلام است. این پیوند یک مصلحت مقطعی یا تاکتیک سیاسی نیست بلکه ریشه در واقعیت‌های فرهنگی و تاریخی ملت ما دارد. اسلام بدون زمینه فرهنگی و سرزمینی خود به یک امر انتزاعی بدل می‌شود؛ همان‌گونه که ایرانِ بی‌اسلام به‌راحتی در برابر امواج جهانی‌سازی و انحرافات فرهنگی تسلیم می‌شود.

ملی‌گرایی شیعی در پرتو امامت، قدرت جهانی می‌سازد

حجت الاسلام عبدالهی تأکید کرد: پرچم ایران اسلامی باید همواره برافراشته باشد چرا که این پرچم نماد پیوند بین ایمان، غیرت ملی و عقلانیت تاریخی ماست. آن‌گاه که پرچم ملی‌گرایی شیعی برافراشته شود نه تنها هویت مردم حفظ می‌شود بلکه توان تولید قدرت جهانی نیز پدید می‌آید. ما باید باور کنیم که ملی‌گرایی اگر در ذیل امامت و در چارچوب معارف اسلامی تعریف شود، یک ظرفیت تمدن‌ساز و قدرت‌افزا خواهد بود.

وی با طرح پرسشی راهبردی اظهار داشت: چرا رسانه‌های ما به‌جای تکیه بر اسطوره‌های مقاومت و حماسه‌سازی در نخستین ساعات نبرد به فضای سوگ و یأس متمایل می‌شوند؟ این رویکرد با فرهنگ عاشورایی ما سازگار نیست. امام حسین(ع) حتی در ظهر عاشورا پرچم را پایین نیاورد. پس چرا ما در آغاز یک نبرد نابرابر خودمان پرچم سیاه بلند می‌کنیم؟

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

حجت الاسلام عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت «ابهام‌سازی برای دشمن» گفت: در جنگ رسانه‌ای، ایجاد ابهام برای دشمن یک تکنیک مؤثر و ضروری است؛ دشمن باید در برآورد خود از قدرت ما دچار خطا شود. اما این ابهام‌سازی نباید به قیمت سردرگمی مخاطب داخلی تمام شود. نباید مردم خودمان قربانی عملیات روانی رسانه‌های خودی شوند.

مسئول اندیشکده زمانه افزود: باید درک کنیم که جنگ رسانه‌ای، جنگ روایت‌هاست و هر روایت حامل یک هندسه فکری است. اگر ما روایت میدان را بر اساس مبانی اسلامی و اقتدار ملی ترسیم نکنیم دیگران این کار را خواهند کرد. رسانه‌های خارجی از کوچک‌ترین ضعف ما برای ساختن روایتی معکوس بهره می‌برند.

پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تقویت بنیه رسانه‌ای جریان انقلابی یک ضرورت قطعی است، تأکید کرد: نسل جدید رسانه‌ای کشور باید به سلاح تحلیل راهبردی، زبان هنرمندانه و سواد جنگ شناختی مجهز شود. در غیر این صورت حتی پیروزی‌های میدانی نیز در ذهن افکار عمومی به شکست ترجمه می‌شود.

این نشست با حضور جمعی از اساتید حوزه، فعالان رسانه‌ای، پژوهشگران و تحلیلگران جنگ نرم در خبرگزاری رسا برگزار شد و مقرر شد سلسله نشست‌های بازکاوی تجربه‌های رسانه‌ای در حوزه جنگ و صلح با تمرکز بر آموزه‌های اسلامی در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

مهدی الهی

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید عبدالهی، مسئول اندیشکده راهبردی زمانه، در نشست تخصصی «بازخوانی تجارب مدیران رسانه‌ای در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه 2» که از سلسله‌نشست‌های «بازکاوی جنگ و صلح تحمیلی از منظر آموزه‌های اسلامی» که در محل خبرگزاری رسا برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تحلیل راهبردی نقش رسانه‌ها در مواجهه با جنگ‌های ترکیبی به واکاوی عملکرد رسانه‌ای در جریان جنگ اخیر در منطقه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید عبدالهی، مسئول اندیشکده راهبردی زمانه، در نشست تخصصی «بازخوانی تجارب مدیران رسانه‌ای در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه 2» که از سلسله‌نشست‌های «بازکاوی جنگ و صلح تحمیلی از منظر آموزه‌های اسلامی» که در محل خبرگزاری رسا برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تحلیل راهبردی نقش رسانه‌ها در مواجهه با جنگ‌های ترکیبی به واکاوی عملکرد رسانه‌ای در جریان جنگ اخیر در منطقه پرداخت سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا .

وی با اشاره به حضور موفق و هوشمند رسانه‌ها در نبرد لبنان، گفت: در جریان جنگ لبنان ما با پدیده «انسان رسانه‌ای» مواجه بودیم؛ یعنی افرادی که خودشان روایت‌گر میدان بودند نه صرفاً بازتاب‌دهنده اخبار رسمی. در آن نبرد نابرابر رسانه‌هایی ظهور کردند که نه تنها واقعیت میدان را به خوبی پوشش دادند بلکه قدرت روحی و روانی جبهه مقاومت را نیز به جهان مخابره کردند.

وی با اشاره به حضور موفق و هوشمند رسانه‌ها در نبرد لبنان، گفت: در جریان جنگ لبنان ما با پدیده «انسان رسانه‌ای» مواجه بودیم؛ یعنی افرادی که خودشان روایت‌گر میدان بودند نه صرفاً بازتاب‌دهنده اخبار رسمی. در آن نبرد نابرابر رسانه‌هایی ظهور کردند که نه تنها واقعیت میدان را به خوبی پوشش دادند بلکه قدرت روحی و روانی جبهه مقاومت را نیز به جهان مخابره کردند .

حجت الاسلام عبدالهی افزود: بر همین مبنا انتظار می‌رفت در جنگ ۱۲ روزه نیز شاهد ظهور مجدد و پررنگ انسان‌های رسانه‌ای باشیم. اما متأسفانه در مواردی روایت‌گری میدانی جای خود را به پخش انبوه پیام‌های هیجانی و بعضاً ناهم‌سو با راهبرد مقاومت داد. برخی رسانه‌ها، ناخواسته یا ناآگاهانه با تمرکز بر ابعاد احساسی و اضطراب‌آور واقعه به جای تقویت روحیه مردم و تبیین ماهیت نبرد، زمینه سردرگمی در افکار عمومی را فراهم کردند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: بر همین مبنا انتظار می‌رفت در جنگ ۱۲ روزه نیز شاهد ظهور مجدد و پررنگ انسان‌های رسانه‌ای باشیم. اما متأسفانه در مواردی روایت‌گری میدانی جای خود را به پخش انبوه پیام‌های هیجانی و بعضاً ناهم‌سو با راهبرد مقاومت داد. برخی رسانه‌ها، ناخواسته یا ناآگاهانه با تمرکز بر ابعاد احساسی و اضطراب‌آور واقعه به جای تقویت روحیه مردم و تبیین ماهیت نبرد، زمینه سردرگمی در افکار عمومی را فراهم کردند .

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

وی با انتقاد از برخی نمادپردازی‌های نادرست در رسانه‌ها گفت: مثلاً در همان ابتدای جنگ شاهد برافراشتن پرچم مشکی در برخی شبکه‌های رسمی بودیم؛ این اقدام در حالی رخ داد که هنوز هیچ تصویری از پیروزی یا شکست در صحنه نبود. برافراشتن پرچم مشکی به لحاظ نمادشناختی پیام شکست، غلبه مصیبت و اضطراب را منتقل می‌کند و برای آغاز یک جنگ که به روحیه مقاومتی و حماسی نیاز دارد انتخاب مناسبی نبود.

وی با انتقاد از برخی نمادپردازی‌های نادرست در رسانه‌ها گفت: مثلاً در همان ابتدای جنگ شاهد برافراشتن پرچم مشکی در برخی شبکه‌های رسمی بودیم؛ این اقدام در حالی رخ داد که هنوز هیچ تصویری از پیروزی یا شکست در صحنه نبود. برافراشتن پرچم مشکی به لحاظ نمادشناختی پیام شکست، غلبه مصیبت و اضطراب را منتقل می‌کند و برای آغاز یک جنگ که به روحیه مقاومتی و حماسی نیاز دارد انتخاب مناسبی نبود .

حجت الاسلام عبدالهی با تأکید بر اینکه جنگ رسانه‌ای بخشی جدانشدنی از نبردهای ترکیبی امروز است، خاطرنشان کرد: ما اهل وفاق هستیم و به‌هیچ‌وجه به دنبال تضعیف دولت یا نهادهای رسمی نیستیم اما تذکر به ضعف‌ها، راهبردی‌ترین نوع یاری‌رسانی است. باید متوجه باشیم که رسانه‌ نه بلندگوی اضطراب بلکه قرارگاه امید تبیین و مقاومت است.

حجت الاسلام عبدالهی با تأکید بر اینکه جنگ رسانه‌ای بخشی جدانشدنی از نبردهای ترکیبی امروز است، خاطرنشان کرد: ما اهل وفاق هستیم و به‌هیچ‌وجه به دنبال تضعیف دولت یا نهادهای رسمی نیستیم اما تذکر به ضعف‌ها، راهبردی‌ترین نوع یاری‌رسانی است. باید متوجه باشیم که رسانه‌ نه بلندگوی اضطراب بلکه قرارگاه امید تبیین و مقاومت است .

دعوت رهبر انقلاب به راهبردی کردن هویت ملی در مسیر مقاومت اسلامی

دعوت رهبر انقلاب به راهبردی کردن هویت ملی در مسیر مقاومت اسلامی دعوت رهبر انقلاب به راهبردی کردن هویت ملی در مسیر مقاومت اسلامی دعوت رهبر انقلاب به راهبردی کردن هویت ملی در مسیر مقاومت اسلامی

مسئول اندیشکده راهبردی زمانه در ادامه به یکی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از دوران جنگ 12 روزه ایشان در اولین حضور علنی‌شان مردم را فراخواندند به اینکه «ای ایران بخوانید». این جمله نه فقط یک توصیه فرهنگی، بلکه یک راهبرد تمدنی است. برخی گمان می‌کنند که دفاع از وطن یک امر فرعی، ناسیونالیستی یا عرضی است، اما واقعیت آن است که بسیاری از مردم پیوند عمیقی با خاک، میهن و هویت سرزمینی دارند؛ پیوندی که اگر در منظومه معارف اهل‌بیت(ع) تفسیر و جهت‌دهی شود می‌تواند پشتوانه عظیمی برای مقاومت اسلامی باشد.

مسئول اندیشکده راهبردی زمانه در ادامه به یکی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از دوران جنگ 12 روزه ایشان در اولین حضور علنی‌شان مردم را فراخواندند به اینکه «ای ایران بخوانید». این جمله نه فقط یک توصیه فرهنگی، بلکه یک راهبرد تمدنی است. برخی گمان می‌کنند که دفاع از وطن یک امر فرعی، ناسیونالیستی یا عرضی است، اما واقعیت آن است که بسیاری از مردم پیوند عمیقی با خاک، میهن و هویت سرزمینی دارند؛ پیوندی که اگر در منظومه معارف اهل‌بیت(ع) تفسیر و جهت‌دهی شود می‌تواند پشتوانه عظیمی برای مقاومت اسلامی باشد .

وی با نقد نگاه دوگانه به اسلام و ایران افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، پیوند بنیادین و راهبردی ایران و اسلام است. این پیوند یک مصلحت مقطعی یا تاکتیک سیاسی نیست بلکه ریشه در واقعیت‌های فرهنگی و تاریخی ملت ما دارد. اسلام بدون زمینه فرهنگی و سرزمینی خود به یک امر انتزاعی بدل می‌شود؛ همان‌گونه که ایرانِ بی‌اسلام به‌راحتی در برابر امواج جهانی‌سازی و انحرافات فرهنگی تسلیم می‌شود.

وی با نقد نگاه دوگانه به اسلام و ایران افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، پیوند بنیادین و راهبردی ایران و اسلام است. این پیوند یک مصلحت مقطعی یا تاکتیک سیاسی نیست بلکه ریشه در واقعیت‌های فرهنگی و تاریخی ملت ما دارد. اسلام بدون زمینه فرهنگی و سرزمینی خود به یک امر انتزاعی بدل می‌شود؛ همان‌گونه که ایرانِ بی‌اسلام به‌راحتی در برابر امواج جهانی‌سازی و انحرافات فرهنگی تسلیم می‌شود .

ملی‌گرایی شیعی در پرتو امامت، قدرت جهانی می‌سازد

ملی‌گرایی شیعی در پرتو امامت، قدرت جهانی می‌سازد ملی‌گرایی شیعی در پرتو امامت، قدرت جهانی می‌سازد ملی‌گرایی شیعی در پرتو امامت، قدرت جهانی می‌سازد

حجت الاسلام عبدالهی تأکید کرد: پرچم ایران اسلامی باید همواره برافراشته باشد چرا که این پرچم نماد پیوند بین ایمان، غیرت ملی و عقلانیت تاریخی ماست. آن‌گاه که پرچم ملی‌گرایی شیعی برافراشته شود نه تنها هویت مردم حفظ می‌شود بلکه توان تولید قدرت جهانی نیز پدید می‌آید. ما باید باور کنیم که ملی‌گرایی اگر در ذیل امامت و در چارچوب معارف اسلامی تعریف شود، یک ظرفیت تمدن‌ساز و قدرت‌افزا خواهد بود.

حجت الاسلام عبدالهی تأکید کرد: پرچم ایران اسلامی باید همواره برافراشته باشد چرا که این پرچم نماد پیوند بین ایمان، غیرت ملی و عقلانیت تاریخی ماست. آن‌گاه که پرچم ملی‌گرایی شیعی برافراشته شود نه تنها هویت مردم حفظ می‌شود بلکه توان تولید قدرت جهانی نیز پدید می‌آید. ما باید باور کنیم که ملی‌گرایی اگر در ذیل امامت و در چارچوب معارف اسلامی تعریف شود، یک ظرفیت تمدن‌ساز و قدرت‌افزا خواهد بود .

وی با طرح پرسشی راهبردی اظهار داشت: چرا رسانه‌های ما به‌جای تکیه بر اسطوره‌های مقاومت و حماسه‌سازی در نخستین ساعات نبرد به فضای سوگ و یأس متمایل می‌شوند؟ این رویکرد با فرهنگ عاشورایی ما سازگار نیست. امام حسین(ع) حتی در ظهر عاشورا پرچم را پایین نیاورد. پس چرا ما در آغاز یک نبرد نابرابر خودمان پرچم سیاه بلند می‌کنیم؟

وی با طرح پرسشی راهبردی اظهار داشت: چرا رسانه‌های ما به‌جای تکیه بر اسطوره‌های مقاومت و حماسه‌سازی در نخستین ساعات نبرد به فضای سوگ و یأس متمایل می‌شوند؟ این رویکرد با فرهنگ عاشورایی ما سازگار نیست. امام حسین(ع) حتی در ظهر عاشورا پرچم را پایین نیاورد. پس چرا ما در آغاز یک نبرد نابرابر خودمان پرچم سیاه بلند می‌کنیم؟

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است ملی‌گرایی شیعی در چارچوب امامت، قدرت‌ساز است / پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

حجت الاسلام عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت «ابهام‌سازی برای دشمن» گفت: در جنگ رسانه‌ای، ایجاد ابهام برای دشمن یک تکنیک مؤثر و ضروری است؛ دشمن باید در برآورد خود از قدرت ما دچار خطا شود. اما این ابهام‌سازی نباید به قیمت سردرگمی مخاطب داخلی تمام شود. نباید مردم خودمان قربانی عملیات روانی رسانه‌های خودی شوند.

حجت الاسلام عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت «ابهام‌سازی برای دشمن» گفت: در جنگ رسانه‌ای، ایجاد ابهام برای دشمن یک تکنیک مؤثر و ضروری است؛ دشمن باید در برآورد خود از قدرت ما دچار خطا شود. اما این ابهام‌سازی نباید به قیمت سردرگمی مخاطب داخلی تمام شود. نباید مردم خودمان قربانی عملیات روانی رسانه‌های خودی شوند .

مسئول اندیشکده زمانه افزود: باید درک کنیم که جنگ رسانه‌ای، جنگ روایت‌هاست و هر روایت حامل یک هندسه فکری است. اگر ما روایت میدان را بر اساس مبانی اسلامی و اقتدار ملی ترسیم نکنیم دیگران این کار را خواهند کرد. رسانه‌های خارجی از کوچک‌ترین ضعف ما برای ساختن روایتی معکوس بهره می‌برند.

مسئول اندیشکده زمانه افزود: باید درک کنیم که جنگ رسانه‌ای، جنگ روایت‌هاست و هر روایت حامل یک هندسه فکری است. اگر ما روایت میدان را بر اساس مبانی اسلامی و اقتدار ملی ترسیم نکنیم دیگران این کار را خواهند کرد. رسانه‌های خارجی از کوچک‌ترین ضعف ما برای ساختن روایتی معکوس بهره می‌برند .

پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است پیروزی بدون روایت، شکست در افکار عمومی است

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تقویت بنیه رسانه‌ای جریان انقلابی یک ضرورت قطعی است، تأکید کرد: نسل جدید رسانه‌ای کشور باید به سلاح تحلیل راهبردی، زبان هنرمندانه و سواد جنگ شناختی مجهز شود. در غیر این صورت حتی پیروزی‌های میدانی نیز در ذهن افکار عمومی به شکست ترجمه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تقویت بنیه رسانه‌ای جریان انقلابی یک ضرورت قطعی است، تأکید کرد: نسل جدید رسانه‌ای کشور باید به سلاح تحلیل راهبردی، زبان هنرمندانه و سواد جنگ شناختی مجهز شود. در غیر این صورت حتی پیروزی‌های میدانی نیز در ذهن افکار عمومی به شکست ترجمه می‌شود .

این نشست با حضور جمعی از اساتید حوزه، فعالان رسانه‌ای، پژوهشگران و تحلیلگران جنگ نرم در خبرگزاری رسا برگزار شد و مقرر شد سلسله نشست‌های بازکاوی تجربه‌های رسانه‌ای در حوزه جنگ و صلح با تمرکز بر آموزه‌های اسلامی در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

این نشست با حضور جمعی از اساتید حوزه، فعالان رسانه‌ای، پژوهشگران و تحلیلگران جنگ نرم در خبرگزاری رسا برگزار شد و مقرر شد سلسله نشست‌های بازکاوی تجربه‌های رسانه‌ای در حوزه جنگ و صلح با تمرکز بر آموزه‌های اسلامی در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد .

مهدی الهی

مهدی الهی