به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانجنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۳ پرونده رسیدگی شده است.
مزیدی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حملونقل جادهای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری ۳۰ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۲۰ راننده رسیدگی شده است.
وی به رسیدگی به پرونده تخلف دو نفر از مالکان نیز اشاره کرد و افزود: تخلفات مربوط به شرکتهای حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودهاند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیشبینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد.
مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکتها و رانندگان افزود: تخلف رعایت نکردن مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، رعایت نکردن مقررات مربوط به نرخ و بلیت مسافری، رعایت نکردن مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیلهنقلیه بدون تجهیزات ایمنی و از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتها بوده و تخلف جابهجایی بار بدون بارنامه، عدم مهار مناسب بار، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جادهای و رضایت آنها، گفت: این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برونشهری نظارت مستمر دارد و همچنین از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.