شناسهٔ خبر: 74126899 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تأکید وزیر بهداشت بر لزوم توجه به استانداردها، کیفیت و نیاز‌های کشور در آزمون‌های علوم پزشکی

در یکصد و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی معین شورای آموزش پزشکی و تخصصی، وزیر بهداشت بر ضرورت ارتقای استاندارد‌ها و کیفیت آزمون‌های علوم پزشکی با در نظر گرفتن نیاز‌های کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

به گزارش وبدا، محمدرضا ظفرقندی با اشاره به اهمیت تصمیم‌سازی و ریل‌گذاری در حوزه‌های تخصصی اظهار داشت: لازم است راهکار‌هایی اتخاذ شود تا بتوان همزمان استاندارد‌ها و کیفیت آزمون‌ها را ارتقا داد.

وی با ابراز تأسف از تلاش‌هایی که به هر دلیلی منجر به زیر سؤال بردن آزمون‌ها می‌شود، افزود: ارتقای استاندارد‌ها و کیفیت آزمون‌ها، هرچند دشوار، امری بسیار مهم است. چنانچه آزمونی برگزار شود که فاقد قدرت تفکیک مناسب باشد یا نمرات بالای آن بیش از حد استاندارد باشد، آن آزمون دچار اشکال است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال در هیئت بورد و عرصه آموزش فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا عدالت در ارزیابی‌ها برقرار گردد. آزمون‌ها باید از قدرت تفکیک‌سازی برخوردار بوده و سطح سؤالات در رشته‌های مختلف قابل مقایسه باشد.

ظفرقندی یادآور شد: در گذشته گروه‌هایی وجود داشتند که اگر نرخ قبولی در آزمون بورد آنها به ۲۰ درصد می‌رسید، رقم بالایی محسوب می‌شد. در آن زمان گفته می‌شد که هر فردی اگرچه ممکن است به‌عنوان هیأت علمی و جراح قلب موفق باشد، اما الزاماً یک مدرس حرفه‌ای نیست.

وی ادامه داد: ضروری است سطح توانمندی علمی افراد بالا باشد. دستیابی به علم نیازمند تلاش و کوشش است و باید شیوه اداره کلاس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را نیز فراگرفت.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه خروجی دوره‌های آموزشی فعلی از کیفیت بالایی برخوردارند، تصریح کرد: این افراد لزوماً پاسخگوی نیاز‌های کشور در تمام نقاط نیستند و در مناطق محروم گاهی با کمبود متخصص مواجهیم. بنابراین، دوره‌های آموزشی ما علاوه بر برخورداری از استاندارد‌ها و کیفیت بالا، باید متناسب با نیاز‌های کشور طراحی و اجرا شوند.

انتهای پیام/