به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، ظرفیتهای بالقوه جهاددانشگاهی برای نقشآفرینی فعالتر در حوزه زنان، خانواده و جمعیت در دیدار با برخی مدیران ارشد جهاددانشگاهی با معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده مورد بررسی قرار گرفت.
این نشست با هدف طراحی نقشه راه همکاری ملی در حوزههایی، چون توانمندسازی دختران تحصیلکرده، توسعه اقتصاد خانوادهمحور، روایتنگاری از زنان مؤثر و طراحی زیرساختهای فرهنگی نوآورانه برگزار شد.
زهرا بهروزآذر، معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده، محمود علیگو، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، حمید فرزام، معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان، کاظمی، معاون راهبری پارکها و مراکز رشد سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و همچنین زهرا نقیزاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) و ثریا احمدی، مدیرکل مطالعات فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی حضور داشتند و به ارائه جامعی از ظرفیتهای پژوهشی، رسانهای، آموزشی و فناوری منحصربهفرد جهاددانشگاهی، پرداختند.
بهروزآذر، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مرور همکاریهای موفق گذشته میان معاونت زنان و جهاددانشگاهی، به طرحهایی مانند مشاغل خانگی، مهارتآموزی دختران، آموزشهای تابآوری اجتماعی، پایش فرهنگی، آموزش والدگری و شبکهسازی زنان کارآفرین اشاره و بهروزرسانی و بازطراحی برخی از این پروژهها و انطباق با نیازهای امروز جامعه تأکید کرد.
وی ادامه داد: باید از نگاه عمومی و یکدست به زنان عبور کنیم. امروز نیازمند شناخت دقیقتر از گروههای هدف مثل زنان خانهدار، زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی، دختران فارغالتحصیل دانشگاهی، زنان در آستانه بازنشستگی و زنان سرپرست خانوار هستیم که هر یک، دغدغهها و نیازهای متفاوتی دارند.
مدیران ارشد جهاددانشگاهی نیز در ادامه این نشست با اشاره به پروژههای جاری خود در حوزه فرهنگ، اشتغال، تجاریسازی محصولات بومی، مطالعات فرهنگی و اندیشکده ها، از آمادگی این نهاد برای تشکیل کارگروه مشترک با معاونت زنان خبر دادند.
معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده با استقبال از این پیشنهادها، اظهار کرد: نهادهایی مانند جهاددانشگاهی باید به بازوی اجرایی و دانشی سیاستگذاری اجتماعی دولت تبدیل شوند و بتوانند گرههایی از مسائل ساختاری در زمینه اشتغال، ازدواج، تربیت فرزند، و تابآوری خانواده باز کنند.
وی با تأکید بر اهمیت «روایت زندگی زنان موفق در میدانهای مدیریتی و علمی» تصریح کرد: این روایتها نهفقط برای مستندسازی، بلکه برای شکستن کلیشهها، الگوسازی و تقویت خودباوری در دختران جوان ضروریاند.
به گفته بهروزآذر، زنان در بسیاری از نقاط کشور، ظرفیتهای خوبی برای تولید دارند، اما اغلب در فرآیند بازاریابی، بستهبندی و برندینگ با چالش مواجهاند. جهاددانشگاهی با تجربه و شبکهای که دارد میتواند به تجاریسازی تولیدات زنان در سطح ملی و منطقهای کمک کند.
انتهای پیام