به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _دوشنبه ششم مرداد_ در دومین نشست هماندیشی شهروندان مشارکتجوی شهر اصفهان اظهار کرد: این نشستها بهمنظور تبادل نظر با شهروندان و شفافسازی فرایندهای اجرایی برگزار میشود و هدف اصلی آنها، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش پاسخگویی به نیازهای متنوع شهروندان است.
وی افزود: اساس نگاه ما به شهروندان، احترام به سبک زندگی و انتخاب آنهاست. ممکن است شهروندی تمایل داشته باشد از طریق تلفن و تماس مستقیم با شهرداری ارتباط برقرار کند، در حالی که برخی دیگر ترجیح میدهند از بسترهای مجازی و پیامرسانها استفاده کنند بنابراین امکان انتخاب را در اختیار شهروندان قرار دادهایم.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برخی خدمات همچون درخواست صدور پروانه، پرداخت وجه، تأیید نقشهها و سایر موارد حقوقی، نیازمند احراز هویت دقیق هستند و در این نوع خدمات، باید اطمینان حاصل شود که فرد مراجعهکننده، مالک واقعی یا دارای اختیارات قانونی لازم برای انجام فرایند ها است و به همین دلیل این موارد از مسیرهای خاص با رعایت الزامات حقوقی پیگیری میشود.
رفیعی تأکید کرد: هیچیک از این تغییرات به معنای حذف نقش سامانه ۱۳۷ نیست و حتی پیامهای اصفهان من که در درگاه جداگانهای ثبت شدهاند با پشتیبانی کارشناسان اداره ارتباطات مردمی پیگیری و پاسخ نهایی آن نیز تا حصول نتیجه به شهروند داده میشود.
وی تأکید کرد: اداره ارتباطات مردمی شهرداری بهصورت مستمر بررسی میکند که آیا فرایندهای مربوط به تمام پیامهای شهروندی طبق روال صحیح، دقیق و با کیفیت پیش رفته است یا خیر و در صورت مشاهده نقص یا تأخیر، اقدامات اصلاحی انجام خواهد شد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ممکن است طبق سیاستهای مدیریت شهری گاهی بعضی درخواستها از درگاههای متفاوت ثبت و دنبال شود اما آمادهایم با تغییر مأموریتها و نقشها، همچنان در مسیر خدمترسانی به مردم اصفهان گام برداریم همانند سامانه اصفهان من که اکنون پشتیبانی و نظارت بر چرخه پیامهای آن به عهده کارشناسان اداره ارتباطات مردمی شهرداری است.
رفیعی با اشاره به تغییر در فرایند ثبت بعضی درخواستهای شهروندی و انتقال آن از سامانه ۱۳۷ به سامانه اصفهان من، گفت: شاید ماموریتهایمان تغییر کند اما جایگاه ارتباطات مردمی در دیدگاه مدیریت شهری و در میان مردم اصفهان هیچگاه تغییر نخواهد کرد.