شناسهٔ خبر: 74096277 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح شهید عجمیان؛

مهمتر از شاداب سازی مدارس، شکل‌گیری نگاه تربیتی همدلی و همراهی است/ در نوسازی‌ و بهسازی مدارس در کنار گروه‌های جهادی از ظرفیت های دانش آموزی و اولیا استفاده شود

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح شهید عجمیان، گفت: مهمتر از شاداب سازی مدارس، شکل‌گیری نگاه تربیتی همدلی و همراهی است و ضرورت دارد در نوسازی‌ و بهسازی مدارس در کنار گروه‌های جهادی از ظرفیت های دانش آموزی و اولیا استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز، دوشنبه ششم مردادماه در آیین افتتاح طرح شهید عجمیان که با هدف بهسازی ۱۱۰ هزار مدرسه در مدرسه شهید شرق آزادی منطقه ۱۰ شهر تهران با حضور معاونان و مدیران ستادی و استانی به صورت برخط و حضوری برگزار شد با بیان این‌که این محفل با رویکرد ایثار و جهاد شکل گرفته  و مزین به نام شهید عجمیان است، گفت: شهید عجمیان روحیه جهادی و انقلابی داشته و همواره مدافع امنیت کشور بوده است .

وی خطاب به مدیران استانی ادامه داد: به همه جهادگران در استان‌های سراسر کشور و دانش آموزانی که در زمینههای مختلف در این مسیر فعالند، خداقوت می گویم.

کاظمی با تأکید بر این‌که یکی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش ارتقای سطح کیفی آموزش است، گفت: این اقدام در راستای سیاست دکتر پزشکیان و اجرایی سازی نهضت توسعه عدالت آموزشی است.

 وی تصریح کرد: برنامه های زیادی در این محورها طراحی شده که جوهره همگی آنها همان چیزی است که در طرح شهید عجمیان دنبال می شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اعتقاد راسخ دکتر پزشکیان نیز بهره گیری از نگاه جهادی و استفاده از ظرفیتهای مردم  در حل مشکلات است.

کاظمی با اشاره به اين‌که فضای کالبدی مدرسه و تحصیل دانش آموزان در ارتقای کیفیت آموزشی نقش مهمی دارد،گفت: ضرورت دارد از ظرفیت دانش آموزان در طرح شهید عجمیان استفاده شود زیرا مهمتر از شاداب سازی، شکل گیری نگاه تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: شایسته است در مدرسه همراه گروه جهادی دانش آموزان و اولیای مدرسه حضور داشته باشند. به طوری که اولیا در شاداب‌سازی و بهسازی فضای آموزشی فرزند خودشان نقش داشته باشند.

وی گفت: قطعاً انتظار ما از استان‌ها و مدیران کل  و رؤسای آموزش و پرورش این است که در نوسازی‌ها ترکیبی و تلفیقی از گروه‌های جهادی، انجمن اولیا و مربیان، دانش‌آموزان مدرسه و ظرفیت‌های محیطی که مدرسه در آن قرار دارد، استفاده شود.