به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بختیاری زاده روز دوشنبه در بازدید سرزده از چند بازار میوه و ترهبار با تاکید بر اینکه نسبت تعداد میادین در نیمه جنوبی تهران به ۵۳ درصد رسیده و نیمه شمالی ۴۷ درصد است، گفت: این نشاندهنده تمرکز بیشتر بر مناطق جنوبی شهر است.
وی افزود: در تلاش هستیم که به ازای هر محله در تهران حداقل یک بازار میوه و ترهبار فعال وجود داشته باشیم و اخیرا بازارهایی در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ در جنوب شهر افتتاح شده یا در دست ساخت است.
وی ادامه داد: شهروندان از بازارهای این مناطق افزایش چشمگیری داشته است، بطوریکه میانگین افزایش مشتری در کل شهر تهران ۳۰ درصد بوده ولی در مناطق جنوبی این رقم به ۴۵ تا ۵۰ درصد میرسد.
بختیاری زاده همچنین کاهش شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۳۷ و نیز توسعه خدمات هوشمندسازی، از جمله فروش مجازی محصولات و استفاده از ترازوهای هوشمند در میادین را از دیگر پیشرفتها برشمرد.
مدیرعامل سازمان میادین اظهار کرد که قیمتها در میادین تحت مدیریت شهرداری، علیرغم نوسانات جزیی، افزایش محسوس نداشته و نگرانیها درباره گرانی بیشتر محصولات را رد کرد.
وی همچنین تاکید کرد که بیشترین تلاش بر کیفیت و رفاه مردم بوده و در این مسیر گامهای مهم و قابل توجهی برداشته شده است.
نظارتها هوشمند میشود
بختیاری زاده اظهار کرد: سازمان میادین میوه و ترهبار به سمت نظارت هوشمند خواهد رفت و تلاش میکنیم این نظارت با دخالت هوش مصنوعی صورت بگیرد تا بتوانیم کیفیت را بدون کمک نیروی انسانی و به صورت برخط توسط هوش مصنوعی انجام دهیم.
وی گفت: امروز از یک میدان و یک بازار محلهای در جنوب شهر و یک میدان تازه تاسیس در شمال شرقی شهر بازدید کردیم و خبرنگاران حاضر هم نظارهگر کیفیت میادین بودند.
به گفته وی، انتخاب میدان برای بازدید نیز به عهده خود خبرنگاران بود؛ چه در وضعیت کنونی چه در روزهای دیگر سال این کیفیت را میبینید؛ چرا که تمرکز سازمان میادین میوه و ترهبار روی کیفیت است.
شرکتهای متخلف بسته بندی گوشت در لیست سیاه قرار گرفتند
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار پایتخت با بیان اینکه این سازمان برای جلوگیری از بسته بندی نامناسب گوشت در سطح شهر افزود: رصد دائمی و تذکرات مکتوب را به شرکتهای تولید و نهادهای نظارتی دادهایم بعضی از بستهبندیها اصلاح شده و در بازار عرضه میشود و برای برخی دیگر دوباره تذکرات لازم را دادهایم برخی از شرکتهای متخلف بسته بندی در لیست سیاه سازمان قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: ورود این شرکتها به بازار میادین ممنوع شده چون فقط گوشتهای بسته بندی با کیفیت مناسب را عرضه میکنیم همچنین مردم میتوانند خودشان ببینید قصابها در محل چگونه گوشت را برش میدهند و از کیفیت آن آگاه شوند.
بختیاری زاده در خصوص کیفیت گوشت در سطح میادین میوه و ترهبار نیز گفت: گوشت درجه یک تولید داخل در سازمان میادین در حال عرضه است و قاطعانه اعلام میکنم کیفیت آن شاید در قصابیهای سطح شهر هم پیدا نشود.
وی یادآور شد: اختلاف قیمت گوشت در هر کیلوگرم تا ۳۰۰ هزار تومان با بازار است که عدم وجود واسطهها سبب شده قیمت گوشت کاهش پیدا کند.
مدیرعامل سازمان میوه و ترهبار شهر تهران یادآور شد: افزایش قیمت و رشد محسوس اقلام در میادین میوه و ترهبار به جز برنج ایرانی نداشته و حتی کاهش قیمت هم کاهش داشتهایم.