شناسهٔ خبر: 74088703 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهره برداری از بازارهای میوه و تره بار در ۳ منطقه پایتخت

برنا- گروه اجتماعی؛ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار گفت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از بازار‌هایی در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ خواهیم بود. برنا- گروه اجتماعی؛ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار گفت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از بازار‌هایی در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

مهدی بختیاری‌زاده مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران در حاشیه بازدید سرزده از میادین در جمع خبرنگاران از تمرکز توسعه‌ای مدیریت شهری در مناطق جنوبی خبر داد و گفت: عمده بازار‌های جدید در این دوره از مدیریت شهری در جنوب تهران احداث شده‌اند؛ به‌طوری که توازن ۵۰-۵۰ بین مناطق شمالی و جنوبی به هم خورده و اکنون ۵۳ درصد بازار‌های میوه و تره‌بار در نیمه جنوبی تهران واقع شده‌اند.

وی با اشاره به بازار‌های در دست افتتاح افزود: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از بازار‌هایی در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ خواهیم بود. تمرکز بر این است که در هر یک از ۳۵۰ محله شهر تهران حداقل یک بازار میوه و تره‌بار فعال باشد. البته برخی محلات حتی دارای دو بازار هستند و برخی نیز هنوز فاقد بازار هستند، از همین رو در چهار سال اخیر سعی شده این نابرابری برطرف شود.

بختیاری‌زاده با اشاره به ارتقاء کیفیت خدمات و محصولات در بازار‌های مناطق جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های جدی ما در جنوب شهر، افزایش کیفیت میوه و تره‌بار بوده است. به‌طوری که اکنون استقبال مردم در این مناطق رشد چشم‌گیری داشته؛ اگرچه در سطح شهر تهران به‌طور میانگین ۳۰ درصد افزایش مراجعه به میادین را شاهد بودیم، این عدد در مناطق جنوبی به ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده است.

وی کاهش شکایات مردمی در سامانه ۱۳۷ را نیز شاهدی بر ارتقای کیفیت در بازار‌های جنوب تهران دانست و افزود: پیش‌تر شکایات متعددی از این بازار‌ها ثبت می‌شد، اما اکنون آمار شکایات به شکل محسوسی کاهش یافته است.

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار همچنین به موضوع هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: اکنون فروش مجازی با همکاری مجموعه تهران هوشمند فعال است و محصولات با همان کیفیت و قیمت مصوب، مستقیماً به درب منازل تحویل می‌شود. در کنار آن تجهیز بازار‌ها به ترازو‌های هوشمند و دیگر زیرساخت‌های دیجیتال نیز در دستور کار بوده است.

وی درباره ساختار مالکیتی بازار‌ها نیز توضیح داد: در حال حاضر تقریباً تمام بازار‌ها تحت مدیریت مستقیم سازمان هستند و فقط سه بازار به صورت مشارکتی با مالکان محلی اداره می‌شوند.

بختیاری‌زاده در پاسخ به برخی نقد‌ها درباره افزایش قیمت‌ها گفت: در هیچ‌یک از محصولات شاهد افزایش قیمت چشم‌گیر نبوده‌ایم و بازار همچنان با نرخ‌های مصوب فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/