علیرضا راشکی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور برنامهریزی خوبی برای جلب مشارکت خیران در سال جاری داشته تا بتواند نهضت توسعه عدالت فضای آموزشی را که رئیس جمهور بر آن تاکید داشته به سرانجام برساند گفت: خیران در حوزه مشارکتهای مردمی از همان ابتدا به این نهضت پیوستند و در جلسات متعددی حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه تعهدات خیران در زمانی که نهضت رئیس جمهور اعلام شد حدود ۷ همت بود افزود: تا پایان سال گذشته تعهدات به ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان از حضور پررنگ آن ها دارد.
معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در بیشتر پروژههای نهضت توسعه عدالت مردمی، یک گروه مردمی حوالی پروژه شکل گرفت که وظیفه این گروه مردمی این بود که در کنار پروژههای منتخب نهضت، مشکلات پروژه را پیگیری کنند و به سمع و نظر استانداری، سازمان آموزش پرورش و .... برسانند تا پیگیریها انجام شود.
راشکی با بیان اینکه از دیگر وظایف این گروه این است که در بین آحاد مردم حضور یافته و آنها را با فضای مدرسه سازی و مشکلات دانشآموزان آشنا و در راستای جلب مشارکت پروژه تلاش کنند گفت: گاهی مردم روستا در حد تعمیرات کوچکی گرد هم آمده و با جمع آوری پول، قدمهایی را در بحث نهضت مدرسه سازی برداشتهاند.
وی با بیان اینکه پیش بینی میکنیم که در نهضت توسعه عدالت فضای آموزشی، آموزش و پرورش نقش پررنگی در دولت داشته باشد افزود: با کمک خیران و مردم جهش خوبی در تحویل پروژهها در مهر امسال صورت گیرد.
معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه نخستین اقدامات در نهضت توسعه عدالت فضای آموزشی را مهر شاهد هستیم ادامه داد: رشد تعداد پروژههای تحویلی بیشتر از حد متعارف سالهای قبل خواهد بود و این به دلیل توجه مردم، مسئولان، دولت و رئیس جمهور است که محقق خواهد شد.
راشکی درباره نقش مردم در بازسازی مدارس آسیب دیده در جنگ ۱۲ روزه اظهار کرد: مدارس در این حادثه آسیب جدی ندیدند و با مشارکت مردم و بلافاصله با کمک خیران مشکلات رفع شد و آثار جدی به همراه نداشت.