شناسهٔ خبر: 74006935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خبر داد

کاهش ۱۸ هزار سفر در سال با توسعه خدمات الکترونیک سازمان آرامستان‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از توسعه خدمات الکترونیک این سازمان خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر تسهیل دسترسی شهروندان، سالانه از ۱۸ هزار سفر غیرضروری به آرامستان‌ها جلوگیری و به کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت کمک شایانی کرده است.

صاحب‌خبر -

سیدابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند توسعه خدمات الکترونیک سازمان آرامستان‌های اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۳ به‌دلیل فاصله زیاد آرامستان باغ رضوان از شهر اصفهان، موضوع الکترونیکی‌سازی خدمات در دستور کار قرار گرفت و نخستین مرحله آن با راه‌اندازی یک برنامه کاربردی آغاز شد.

وی افزود: در طول این سال‌ها، با توجه به گسترش نیازهای شهروندان و شرایط زمانی و مکانی، بعضی خدمات مغفول مانده بودند که باید به سامانه الکترونیک اضافه می‌شدند و در یک سال گذشته، این موضوع با جدیت پیگیری شد و نتایج بسیار مثبتی برای شهروندان و مدیریت شهری به همراه داشت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان با اشاره به مزایای الکترونیکی‌سازی خدمات تاکید کرد: شاید در نگاه نخست این پروژه تنها به‌معنای سهولت دسترسی شهروندان به خدمات باشد، اما آمارها نشان می‌دهد که این طرح موجب کاهش ۱.۲ میلیون کیلومتر تردد خودروها، صرفه‌جویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا شده است.

حسینی گفت: این سیستم به توزیع عادلانه‌تر امکانات، شفافیت بیشتر و دسترسی آسان‌تر شهروندان به خدمات مختلف منجر شده است.

وی با اشاره به بعضی از خدمات الکترونیک ارائه‌شده ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن آرامستان، خدمات مختلفی از جمله پیش‌خرید قبور، سفارش مراسم، درج زندگی‌نامه متوفیان، جست‌وجوی مزار، مشاهده نقشه آرامستان و حتی استفاده از مسیریاب برای یافتن محل دفن عزیزان خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اضافه‌شدن خدمت فاتحه‌خوانی آنلاین به سامانه خاطرنشان کرد: این امکان برای خانواده‌هایی که به هر دلیل نمی‌توانند در مراسم فوت یا چهلم حضور یابند، فراهم شده تا به صورت مجازی برای اموات خود فاتحه‌خوانی داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه تنها خدمت دفن نیازمند حضور فیزیکی شهروندان است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال جاری، تمام خدمات غیرحضوری را به صورت الکترونیکی و از طریق برنامه کاربردی ارائه دهیم.

وی از راه‌اندازی دو خدمت جدید در سال جاری خبر داد و افزود: سامانه الکترونیک خودروهای خدمات‌رسان، در حال حاضر شهروندان به‌صورت تلفنی یا پیامکی خودروی حمل متوفی را درخواست می‌کنند، اما تا پایان سال این خدمت در اپلیکیشن قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند موقعیت خودرو، هزینه خدمات و دیگر جزئیات را به صورت آنلاین رصد کنند و نیاز به تماس تلفنی نخواهد بود.

حسینی گفت: در قابلیت امکان ثبت زندگی‌نامه و گالری تصاویر متوفیان ، خانواده‌ها می‌توانند زندگی‌نامه، عکس‌ها، فیلم‌ها و خاطرات مربوط به متوفی را در سامانه ثبت کنند و با نصب QR Code روی مزار، بازدیدکنندگان می‌توانند با اسکن کد، اطلاعات متوفی را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: این سیستم به‌ویژه برای معرفی چهره‌های سرشناس و نام‌آوران طراحی شده است و خانواده‌ها کنترل کامل روی اطلاعات نمایش‌داده‌شده خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت داشتن پیشنهادات یا راهکارهای جدید برای بهبود خدمات الکترونیک، آن‌ها را با سازمان آرامستان‌ها در میان بگذارند؛ با آغوش باز از هرگونه ایده‌ای استقبال می‌کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.