شناسهٔ خبر: 73966341 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان مطرح کرد

اصلاح دانشگاه فرهنگیان، مسیری برای کسب نتایج مطلوب در حوزه تعلیم و تربیت

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، پل ورود معلمان به آموزش و پرورش است، گفت: اگر دانشگاه فرهنگیان که ورودی نظام تعلیم و تربیت است را اصلاح نکنیم، دوره‌های ضمن‌خدمت معلمان نتیجه مطلوب را حاصل نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اکبر پناهی امروز _یک‌شنبه بیست‌ونهم تیر_ در یکصدونودهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، پل ورود معلمان به آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان که ورودی نظام تعلیم و تربیت است را اصلاح نکنیم، دوره‌های ضمن‌خدمت معلمان نتیجه مطلوب را حاصل نخواهد کرد، از این رو علاوه بر توجه به معلمان در حوزه آموزش هوش مصنوعی، نباید از آموزش دانشجو معلمان غافل شویم.

وی افزود: اگر آموزش دانشجو معلمان در حوزه فناوری‌های نوین در دانشگاه فرهنگیان مؤثر نباشد و نسبت به آن دغدغه‌ای وجود نداشته باشد، اقدامات آینده برای ارتقای دانش و مهارت معلمان ناکارآمد خواهد بود، بنابراین نباید از این موضوع عقب بمانیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان عنوان کرد: مجهزترین آزمایشگاه دانشگاه‌های فرهنگیان کشور را در استان اصفهان داریم که شامل سه طبقه آزمایشگاهی زیست، فیزیک و شیمی است و قرار است به آخرین تجهیزات مجهز شود تا بتوانیم بسیاری از آزمایش‌ها را به صورت مجازی انجام دهیم و منتشر کنیم تا مخاطبان آموزش و پرورش شامل معلمان و دانش‌آموزان با آن آشنا شوند.

پناهی با بیان اینکه فضا و اساتید این آزمایشگاه فراهم است و تنها نیازمند تجهیزات هستیم، ادامه داد: اگر مسئولان عنایت داشته باشند تا بتوانیم این آزمایشگاه را مجهز کنیم، می‌توانیم بسیاری از آزمایش‌ها را در فضای مجازی به دانش‌آموزان و دیگر مخاطبان آموزش دهیم.