شناسهٔ خبر: 73966096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان:

نقش فناوری‌های نوین در تسهیل فرایندهای تربیتی و آموزشی مدارس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه فناوری‌های نوین می‌تواند نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته باشد، گفت: با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می‌توان فرایند برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان را تسهیل کرد و سامان بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لیلا سادات ابطحی امروز _یک‌شنبه بیست‌ونهم تیر_ در یکصدونودهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به نقش فناوری‌های نوین به‌ویژه هوش مصنوعی در تسهیل و بهبود فرایند یاددهی-یادگیری اظهار کرد: هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین می‌تواند نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

وی با اشاره به فرایند تدوین برنامه‌های درسی مدارس در ایام آغاز سال تحصیلی و تغییر مداوم آن افزود: با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می‌توان فرایند برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان را تسهیل کرد و سامان بخشید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت حفظ جایگاه انسان در فرایندهای فناورانه عنوان کرد: معتقد هستیم هوش مصنوعی نمی‌تواند جای انسان را بگیرد و ما باید از آن در جهت تصمیم‌سازی دقیق‌تر استفاده کنیم، نه اینکه خود تبدیل به رصدشونده صرف این فناوری شویم.

ابطحی با اشاره به لزوم بازتعریف داده‌های خصوصی خانواده‌ها در بسترهای هوشمند ادامه داد: اطلاعات شخصی باید با در نظر گرفتن ملاحظات اخلاقی و حقوقی بازتعریف شود تا خانواده‌ها احساس امنیت بیشتری داشته باشند، همچنین پیشنهاد می‌کنم از هوش مصنوعی در تدوین برنامه‌های درسی برای دانش‌آموزانی که انگیزه کافی ندارند، استفاده شود تا موجب جذابیت و افزایش اثربخشی شود.

وی با تأکید بر نقش والدین در تحقق آموزش مؤثر خاطرنشان کرد: پلتفرم مشارکت والدین نباید در برنامه‌ریزی‌های آینده فراموش شود، زیرا حضور آگاهانه خانواده‌ها در فرایند یادگیری دانش‌آموزان از ارکان موفقیت هر نظام آموزشی است.