شناسهٔ خبر: 73914560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان برای شروع ۶۸ کیلومتر از آزادراه شازند- اراک

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اگر پروژه آزادراه شازند به اراک تا بروجرد مطابق برنامه زمان‌بندی به نتیجه برسد گلوگاهی که در مسیر بود از بین می‌رود.

صاحب‌خبر -

هوشنگ بازوند در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک-خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این این پروژه قطعه‌ای از کریدور دریا به دریا یعنی از دریای خزر به خلیج فارس بوده است.

وی ادامه داد: کل طول این کریدور از دریای خزر تا خلیج فارس، ۹۵۰ کیلومتر بوده که ۵۵۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، ۱۳۳ کیلومتر در دست اجراست و ۲۴۷ کیلومتر هنوز باقی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این قطعه که عملیات اجرایی آن الان قرار است انجام شود ۱۳۰ کیلومتر بین اراک-خرم‌آباد بوده که ۶۷ کیلومتر آن قبلا به اتمام رسیده و ۶۸ کیلومتر از این قطعه از شازند به اراک تا بروجرد شروع می‌شود؛ قبل از آن نیز کنارگذر اراک بود که امسال افتتاح شد.

بازوند بیان کرد: اگر این پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی به نتیجه برسد؛ گلوگاهی که در مسیر بود از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: اعتباری که برای این ۶۸ کیلومتر در نظر گرفته شده ۱۴ هزار میلیارد تومان است که ۶۰ درصد آن را دولت و ۴۰ درصد بخش خصوصی (شرکت‌های وابسته به قرارگاه خاتم) تقبل کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص قطعه‌ای که در لرستان وجود دارد، گفت: در مورد این قطعه که ۳۵ کیلومتر حد فاصل خرم‌آباد و خرم‌آباد - پل زال است با شاهرخی استاندار لرستان صحبت شده و باید سرمایه‌گذار داشته باشد؛ این قطعه تا سهم ۶۰ درصدی آمادگی داریم تامین اعتبار شود اما باید یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی اظهار تمایل کند. در این راستا معتقدم این ۳۵ کیلومتر خیلی واجب است و باید بتوانیم سرمایه‌گذار آن را جذب کنیم.

وی افزود: تاکنون علیرغم تلاشی که شده و با چندین سرمایه‌گذار صحبت شده اما هنوز موفق به جذب سرمایه گذار نشدیم.

انتهای پیام