شناسهٔ خبر: 73900403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳ سناریو احتمالی آموزش‌وپرورش و کانون برای جنگ

تولید اسباب‌بازی برای دوران بحران

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تولیدکنندگان اسباب‌بازی می‌توانند با استفاده از دیدگاه‌های روان‌شناسان کودک، تولیداتی کاربردی برای دوران بحران طراحی کنند. حضور در سکوهای اینترنتی داخلی، انتقال تجربه‌ها و رساندن محصول به مخاطب در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حامد علامتی در نشست تخصصی هم‌اندیشی با برخی فعالان و رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی برگزار شد، با بیان اینکه در کانون تا حد امکان در کنار تولیدکنندگان هستیم، افزود: من اینجا به‌عنوان نماینده دولت صحبت می‌کنم، چرا که مأموریت ما فقط فرهنگی نیست، بلکه درآمدزایی هم داریم. نباید تصور کرد به گذشته بازگشته‌ایم؛ ما امروز در میانه جنگ ترکیبی هستیم.

او در این نشست که در آن موضوع‌هایی مانند ضرورت خلاقیت، برنامه‌ریزی، تنوع در تولید و تقویت هم‌افزایی برای عبور از شرایط بحرانی مورد تاکید قرار گرفت، با انتقاد از برگزار نشدن نمایشگاه‌های شهرستانی گفت: اگر خانواده‌ها ندانند شما چه می‌کنید، درگیر کار شما نمی‌شوند. ما در کتاب هم مشکل پخش داریم و شما نیز در اسباب‌بازی با همین چالش مواجهید. نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای دیده‌شدن و رقابت میان استان‌ها است.

علامتی یکی از حمایت‌های کانون را حذف مالیات از اسباب‌بازی‌های آموزشی دانست و افزود: این امتیاز با پیگیری‌های ما و همراهی شما ممکن شد. همه ظرفیت‌های کانون را در اختیار شما می‌گذارم. اگر استان‌ها ببینند نمایشگاهی برگزار شده، وارد رقابت خواهند شد.

او با اشاره به سه سناریوی احتمالی وزارت آموزش‌وپرورش و کانون در صورت ادامه درگیری‌ها (میان ایران و رژیم صهیونیستی) افزود: برای ماه مهر آمادگی آموزش مجازی و بازگشت مدرسه تلویزیونی را داریم. حتی اگر شرایط عادی باشد نیز نباید از برنامه‌ریزی غافل شویم.

مدیرعامل کانون یادآور شد: ما در کانون زبان ایران حتی در روزهای سخت هم کلاس‌ها را تعطیل نکردیم و با تخفیف توانستیم ثبت‌نام‌ها را افزایش دهیم. برای درآمدزایی باید خلاق بود.

کسب‌وکار در رکود؛ تاب‌آوری با واقع‌بینی و تنوع مالی

در ادامه این نشست کیاداود اسفندیاری ـ تحلیلگر اقتصادی ـ با اشاره به شرایط بحرانی اقتصاد گفت: زندگی در بدترین وضعیت هم ادامه دارد. محیط کسب‌وکار در ایران نامساعد است و شاخص‌ها هم این را نشان می‌دهند. رکود زنجیره‌وار صنایع و قطعی انرژی، وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

او افزود: تولیدکنندگان باید محصولات‌شان را طوری انتخاب کنند که ارزش دارایی‌شان حفظ شود. از تنوع حساب‌های بانکی و پدافند غیرعامل در حوزه مالی غافل نشوند. بدون تحلیل درست از خود، ریسک نکنند. هیچ پیش‌بینی قطعی وجود ندارد، فقط سناریوهایی هست که باید برای هرکدام آماده بود.

اسفندیاری توجه به نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: ارتباطات، تنوع‌پذیری، حفظ شبکه‌های اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای اولویت شما تولیدکنندگان باشد. شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید. مردم در بحران بیشتر به بازی و سرگرمی نیاز دارند. این نیاز، فرصت است.

تاب‌آوری تاریخی ایرانی‌ها در برابر تهاجم

احسان منشی ـ رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ـ با تأکید بر تاب‌آوری تاریخی ایرانی‌ها در برابر جنگ، گفت: ایرانی‌ها به‌واسطه تهاجمات تاریخی همیشه روحیه قوی داشته‌اند. امروز هم باید اولویت را بر تولید بگذاریم و ایمنی روانی کارکنان را تقویت کنیم.

او ادامه داد: ترس خانواده‌ها طبیعی است، اما ما مسئولیت فردی، اجتماعی و سازمانی داریم. اگر وارد چرخه تولید شده‌ایم، باید مسئولانه رفتار کنیم. از فرصت‌های قانونی در شرایط جنگی استفاده کنید و هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید. ارتباط با افراد اهل ریسک و هم‌افزایی، تاب‌آوری شما را افزایش می‌دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این نشست، تولیدکنندگان و فعالان حوزه اسباب‌بازی به موضوعاتی از جمله ایجاد حال خوب برای کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، رفع مشکلات پخش، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، شناسایی مخاطبان از طریق ارتباط با مدارس و مهدهای کودک، تولید بازی‌های مخصوص بزرگسالان و آموزش‌محور، آینده‌پژوهی، تولید با محوریت تاب‌آوری، تشکیل کمیته‌های نمایشگاهی، توجه به فروش زنجیره‌ای و سازمانی و افزایش هم‌افزایی تولیدکنندگان پرداختند.

انتهای پیام