شناسهٔ خبر: 73883410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان:

ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی خوزستان در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به تحصیل حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی، بر ضرورت استقرار مشاوران، استفاده از معلمان توانمند و برنامه‌ریزی برای جبران شکاف کیفیت آموزشی در این مدارس تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، ناصر علی‌فر امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم تیرماه_ اظهار کرد: حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در قالب حدود ۱۶۰۰ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و این یعنی تقریباً یک‌پنجم جمعیت دانش‌آموزی استان در مدارسی تحصیل می‌کنند که خانواده‌ها با اختیار کامل انتخاب کرده‌اند، بنابراین باید سطح انتظارات از این مدارس بالاتر باشد و کیفیت آموزشی و تربیتی آن‌ها متناسب با جایگاهشان ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مدارس غیردولتی مسئولیت مضاعفی نسبت به سایر مدارس دارند و از موسسان انتظار داریم در کنار فعالیت‌های آموزشی، به مسائل تربیتی نیز توجه ویژه داشته باشند، در مقاطع متوسطه اول و دوم، حضور مشاور در کنار دانش‌آموزان یک ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی است و مشاور باید ملجأ و مأمن روانی دانش‌آموزان باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد: اگر زمین تربیتی آماده نباشد، نمی‌توان انتظار داشت بذر آموزش به خوبی در ذهن دانش‌آموز بنشیند و به همین دلیل از سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ انتظار داریم در تمام مدارس غیردولتی متوسطه، مشاوران مستقر و فعال باشند.

علی‌فر ادامه داد: آماده‌ایم برای ارتقای سطح کیفی معلمان مدارس غیردولتی، دوره‌های توانمندسازی تخصصی برگزار کنیم و این معلمان باید از متدهای نوین آموزشی بهره ببرند و خود را با نیازهای نسل جدید تطبیق دهند.

وی تاکید کرد: مدارس غیردولتی هم‌ردیف مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد هستند و انتظار داریم با ارتقای سطح آموزشی، این مدارس به جایگاه واقعی خود برسند، چرا باید میانگین معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم در برخی مدارس غیردولتی پایین‌تر از میانگین استان باشد و این شکاف باید با برنامه‌ریزی دقیق جبران شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید حساسیت لازم را نسبت به رفتارهای پرخطر و تهدیدات اجتماعی داشته باشد و توسعه فضاهای ورزشی، پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد محیط‌های امن و شاد مأموریت مشترک همه ما است.

علی‌فر تاکید کرد: جلسات شورای نظارت باید به سمت ارائه راهکارهای کاربردی و کیفی پیش برود و ما با مشارکت نمایندگان موسسان و مسئولان اجرایی، سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴ را با رویکردی متفاوت و موفق آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی و توجه به نیازهای دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان در سال آینده خواهد بود.