به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، ناصر علیفر امروز _سهشنبه بیستوسوم تیرماه_ اظهار کرد: حدود ۱۷۰ هزار دانشآموز خوزستانی در قالب حدود ۱۶۰۰ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و این یعنی تقریباً یکپنجم جمعیت دانشآموزی استان در مدارسی تحصیل میکنند که خانوادهها با اختیار کامل انتخاب کردهاند، بنابراین باید سطح انتظارات از این مدارس بالاتر باشد و کیفیت آموزشی و تربیتی آنها متناسب با جایگاهشان ارتقا پیدا کند.
وی افزود: مدارس غیردولتی مسئولیت مضاعفی نسبت به سایر مدارس دارند و از موسسان انتظار داریم در کنار فعالیتهای آموزشی، به مسائل تربیتی نیز توجه ویژه داشته باشند، در مقاطع متوسطه اول و دوم، حضور مشاور در کنار دانشآموزان یک ضرورت غیرقابل چشمپوشی است و مشاور باید ملجأ و مأمن روانی دانشآموزان باشد.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان عنوان کرد: اگر زمین تربیتی آماده نباشد، نمیتوان انتظار داشت بذر آموزش به خوبی در ذهن دانشآموز بنشیند و به همین دلیل از سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ انتظار داریم در تمام مدارس غیردولتی متوسطه، مشاوران مستقر و فعال باشند.
علیفر ادامه داد: آمادهایم برای ارتقای سطح کیفی معلمان مدارس غیردولتی، دورههای توانمندسازی تخصصی برگزار کنیم و این معلمان باید از متدهای نوین آموزشی بهره ببرند و خود را با نیازهای نسل جدید تطبیق دهند.
وی تاکید کرد: مدارس غیردولتی همردیف مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد هستند و انتظار داریم با ارتقای سطح آموزشی، این مدارس به جایگاه واقعی خود برسند، چرا باید میانگین معدل دانشآموزان پایه دوازدهم در برخی مدارس غیردولتی پایینتر از میانگین استان باشد و این شکاف باید با برنامهریزی دقیق جبران شود.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان تصریح کرد: آموزشوپرورش باید حساسیت لازم را نسبت به رفتارهای پرخطر و تهدیدات اجتماعی داشته باشد و توسعه فضاهای ورزشی، پرکردن اوقات فراغت دانشآموزان و ایجاد محیطهای امن و شاد مأموریت مشترک همه ما است.
علیفر تاکید کرد: جلسات شورای نظارت باید به سمت ارائه راهکارهای کاربردی و کیفی پیش برود و ما با مشارکت نمایندگان موسسان و مسئولان اجرایی، سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴ را با رویکردی متفاوت و موفق آغاز خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساختهای آموزشی و توجه به نیازهای دانشآموزان از مهمترین برنامههای آموزشوپرورش استان در سال آینده خواهد بود.