شناسهٔ خبر: 7385334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

گزارش " رویکرد " از رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش با برگزاری رژه دریایی پایان یافت /روحانی:قدرت نظامی ایران مایه امنیت ملت ایران و کشورهای منطقه است

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش پایان یافت

رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش پیش از ظهر امروز با برگزاری رژه دریایی در حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد نظامی، به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -
رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش با برگزاری رژه دریایی پایان یافت /روحانی:قدرت نظامی ایران مایه امنیت ملت ایران و کشورهای منطقه است
به گزارش گروه سیاست رویکرد، رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با حضور رئیس جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و فرماندهان رزمایش با برگزاری رژه دریایی در دریای عمان پس از ۶ روز اجرای طرح‌های عملیاتی و تاکتیک‌های رزمی و دفاعی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با دستیابی به کلیه اهداف مورد نظر و با موفقیت پایان یافت.

نیروی دریایی ارتش با به‌کارگیری بیش از ۱۰۰ فروند شناور سطحی، هجومی، راکت‌انداز تندرو، شناورهای زیرسطحی، انواع یکان‌های پروازی و هواناو و تعداد زیادی از شناورهای بومی در قالب نیروهای مردمی به‌منظور نمایش قدرت دریایی با یک آرایش تاکتیکی منظم و با انجام رژه با شکوه دریایی آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را امروز به نمایش گذاشت.

گفتنی است، شناورهای نیروی دریایی با طی هزاران مایل از مناطق مختلف و گستره دریای عمان و شمال اقیانوس هند با برنامه ریزی دقیق و هدایت فرماندهان جوان در این رژه با شکوه شرکت کردند.

شایان ذکر است رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله(ص) پس از یک هفته تلاش خستگی ناپذیر و هماهنگ نیروهای دریایی، زمینی، هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحقق اهداف مورد نظر و حصول نتایج ارزشمند و دستاوردهای مهمی که برای ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به همراه داشت به کار خود پایان داد.

هماهنگی و وحدت فرماندهی، تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیچیده مشترک، حساس و گسترده، تبادل تجارب بین افسران جوان و باتجربه و انتقال تجربه های ارزشمند کسب شده از دوران دفاع مقدس به آنها، استفاده از دستآوردهای بومی و داخلی صنایع دفاعی کشور و ارزیابی توان عملیاتی آنها، ارزیابی عملکرد نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش توسط کارشناسان و داوران عالی‌رتبه نظامی، تقویت ایمان و روحیه جهادی، خوباوری، ایثار و شهادت‌طلبی در بین نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش، تقویت آمادگی‌های رزمی یکان‌های ارتش در شرایط بحرانی و نبردهای نامتقارن و اعلام پیام صلح و دوستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه در جهت ثبات، پایداری و امنیت منطقه‌ای؛ از جمله نتایج و دستآوردهای مهم رزمایش بزرگ و مشترک محمد رسوالله(ص) ارتش بود.



***جانشین فرمانده رزمایش:بیش از ۲۰ هزار نیرو در رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش شرکت داشتند

جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) گفت، بیش از ۲۰ هزار نیرو در این رزمایش مشترک ارتش شرکت داشتند.


جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) گفت، بیش از ۲۰ هزار نیرو در این رزمایش مشترک ارتش شرکت داشتند.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، امیر سرتیپ محمد محمودی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش گفت: نیروهای حاضر در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» می توانند در شرایط سخت به خوبی یکدیگر را پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور نیروهای احتیاط بسیج یکان های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش گفت: فرماندهان جوان در این رزمایش به کار گرفته شدند تا بتوانند تجربه کسب کنند.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دانشجویان دانشگاه دافوس در قالب یکان های آموزشی در این رزمایش شرکت کردند و در قرارگاه های جوانان به اجرای عملیات پرداختند.

محمودی افزود: این افراد در در رزمایش محمد رسول الله(ص) تاکتیک های مورد نظر خود را انجام دادند تا در آینده از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فاز نخست رزمایش بصورت تاکتیکی برگزار شد، گفت: نیروها در روز نخست رزمایش به گسترش در منطقه پرداختند و پایگاه های هوایی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حالت آماده باش قرار داشتند.

جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) ادامه داد: در این مرحله نیروی زمینی با انجام عملیات های هلی بُرن و ضد هلی بُرن قدرت خود را نمایش دادند.

محمودی افزود: در زمینه دریایی نیز فاز تاکتیکی و رهگیری شناورهای دشمن اجرا شد و بخشی از توان موشکی ایران نیز به نمایش در آمد.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای جنگ الکترونیک را یکی دیگر از بخش های رزمایش محمد رسول الله(ص) عنوان کرد و گفت: جنگ الکترونیکی در هوا، زمین، دریا و پدافند هوایی به اجرا در آمد و نیروهای ما توانستند در این زمینه عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارند.

محمودی با بیان اینکه بخشی از نیروی هوایی در قالب نیروهای دشمن دست به عملیات زد، افزود: عملیات رهگیری و رزم هوایی از دیگر بخش های رزمایش بود که به خوبی به اجرا گذاشته شد.

جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) هدف اصلی این رزمایش را ارتقای توان دفاعی نیروهای ارتش عنوان کرد و گفت: ایجاد هماهنگی بین نیروها از اهداف مهم ما برای برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) بود.

وی پیام این دوره از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را صلح و دوستی در سایه وحدت اسلامی عنوان کرد و افزود: باید حول این پیام، امنیت پایدار در منطقه ایجاد شود.

جانشین فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برقراری امنیت در منطقه رزمایش را برعهده داشت و در طول رزمایش به پروازهای فرامنطقه ای که قصد حضور در فضای رزمایش را داشتند اخطار داد.

محمودی با بیان اینکه تمام توان ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته نشد، گفت: بخش کوچکی از توان ما در رزمایش به کار گرفته شد و به طور قطع اسرار ما برای شرایط بحرانی باقی مانده است.

*** فرمانده نیروی دریایی ارتش: حضور رئیس جمهور در رزمایش ارتش بیانگر اهمیت توان دفاعی کشور در مقابله با تهدیدهاست

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور رئیس جمهور در بخش پایانی رزمایش ارتش، بیانگر اهمیت توان دفاعی کشور در مقابله با تهدیدهاست.


امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور رئیس جمهور در بخش پایانی رزمایش ارتش، بیانگر اهمیت توان دفاعی کشور در مقابله با تهدیدهاست.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش ارتش، با اشاره به برگزاری مراسم رژه دریایی اظهار داشت: رژه دریایی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی که امروز در دریای عمان برگزار شد، افتخاری برای ما محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این رژه در آخرین روز رزمایش محمد رسول‌الله‌(ص) نمایشی دیگر از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عرصه دریا به منصه ظهور ‌رساند.

وی با بیان اینکه امروز توفیق میزبانی ریاست جمهوری اسلامی را داشتیم، افزود: حضور رئیس جمهور در بخش پایانی این رزمایش بیانگر اهمیت توان دفاعی کشور در مقابله با تهدیدهاست.

دریادار سیاری در ادامه افزود: این رزمایش با دو هدف اصلی کار خود را به پایان می رساند؛ اول اینکه پیام دوستی را به کشورهای همسایه ارسال می کنیم و می‌گوییم توان دفاعی ایران در عرصه دریا تهدیدی برای هیچ کس نیست، بلکه تنها در جهت دفاع و تأمین اهمیت در منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی دومین پیام را نسبت به کشورهای فرامنطقه‌ای عنوان کرد و خطاب به آنان گفت: دشمنان فرامنطقه‌ای بدانند پیام ما از این رزمایش برای دشمنان فرامنطقه‌ای این است که بدانند در صورت تهدید توان دفاعی ما بالاست و اجازه ورود و تجاوز را نخواهیم داد.

وی در پایان گفت: دراین رزمایش نیروی دریایی به ۹۵ درصد از اهداف خود دسترسی پیدا کرد و تصمیم داریم نقاط ضعف را شناسایی و پوشش داده و نقاط قوت را توسعه دهیم.


*** جانشین فرمانده نیروی دریایی: ایران به‌دنبال برقراری امنیت با همکاری کشورهای منطقه است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایران قادر است که به تنهایی امنیت منطقه را برقرار کند، اما شرکت همه کشورهای منطقه در راستای ایجاد صلح و دوستی بیشتر مد نظر ما است.


جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایران قادر است که به تنهایی امنیت منطقه را برقرار کند، اما شرکت همه کشورهای منطقه در راستای ایجاد صلح و دوستی بیشتر مد نظر ما است.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، امیر دریادار خادم بیغم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش با اشاره به پیام رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش اظهار داشت: پیام این رزمایش صلح و دوستی در سایه وحدت اسلامی و منطقه ای است.

وی افزود: این پیام به این معنی است که ارتش و همه نیروهای مسلح کشور به دنبال برقراری صلح و دوستی و امنیت پایدار در منطقه هستند که مطمئناً این امنیت با همکاری کشورهای منطقه می تواند به نحو مطلوبی برقرارشود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: البته ایران قادر است که به تنهایی امنیت منطقه را برقرار کند، اما شرکت همه کشورهای منطقه در راستای ایجاد صلح و دوستی بیشتر مد نظر ما است.

دریادار بیغم در خصوص پیام رزمایش به کشورهای فرامنطقه‌ای نیز گفت: با توجه به اینکه نیروهای فرامنطقه‌ای از دور نظاره‌گر رزمایش ما هستند و با توجه به گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها، مطمئناً پیام رزمایش به این کشورها نیز رسیده که ما قادریم به ‌خوبی از کشورمان در برابر تهدیدها دفاع کنیم.

وی در ارزیابی خود از مراحل عملیات های نیروی دریایی در رزمایش مشترک محمد رسول‌الله‌(ص) اظهار داشت: یکان‌های نیروی دریایی رزمایش خود را به نحو احسن انجام دادند و ما در این رزمایش به همه اهداف خود دست یافتیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص وجه تمایز این رزمایش با دیگر رزمایش های ارتش گفت: مشترک بودن رزمایش محمد رسول الله (ص) و گستره وسیع منطقه برگزاری رزمایش و همچنین حضور جوانان در قالب قرارگاه‌های جوانان از وجوه تمایز این رزمایش با سایر رزمایش هاست.

امیر بیغم تصریح کرد: در جریان رزمایش مشترک ارتش دانشجویان و دانش‌آموزان دانشکده‌های نیروی دریایی در کنار سایر کارکنان نیروی دریایی به کسب تجربه پرداختند.

وی همچنین حضور نیروهای پشتیبانی واکنش سریع در رزمایش محمد رسول‌الله‌(ص) را از نکات قابل توجه در این رزمایش دانست.

جانشین فرمانده نیروی دریایی، مردم‌یاری و اهدای بسته‌های فرهنگی و ارزاق عمومی و نیز ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان ارتش را از برنامه‌های حاشیه ای نداجا در رزمایش مشترک ارتش برشمرد.


*** رئیس کمیسیون امنیت ملی در منطقه رزمایش مشترک ارتش: نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای برای برقراری امنیت نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در رزمایش مشترک نیروهای ارتش ثابت شد که برای ایجاد امنیت در منطقه، نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای نیست.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در رزمایش مشترک نیروهای ارتش ثابت شد که برای ایجاد امنیت در منطقه، نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای نیست.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش «محمد رسوال الله(ص)» گفت: این رزمایش با کیفیت مطلوبی برگزار شد و توانست اقتدار ایران اسلامی را به نمایش بگذارد.

وی افزود: در این رزمایش ثابت شد که نیروهای ما توانایی برقراری امنیت منطقه را دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه و همسایه صلح و دوستی و ایجاد امنیت با وحدت و یکدلی بود.

بروجردی افزود: یکی دیگر از پیام های این رزمایش این بود که کشورهای منطقه می توانند به تنهایی امنیت پایدار را ایجاد کنند و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه ای نیست.



*** رئیس جمهور: دولت پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌داند
رئیس‌جمهور با تاکید بر قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران در کنار کشورهای منطقه به خوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه و در جریان حضور در عرشه ناوشکن جماران و در عین بازدید از رژه یگان‌های دریایی و هوایی شرکت‌کننده در مانور محمد رسول‌الله در گفت‌وگویی با خبرنگاران، گفت: امروز روز بسیار خوبی برای بنده و هیأت همراه بود. به دلیل اینکه می‌بینیم نیروهای مسلح ما بویژه نیروهای هوایی و دریایی با وجود تحریم طولانی‌ مدت از همیشه قدرتمندتر و تواناتر هستند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این مایه خرسندی است که با وجود بیش از ۳۵ سال تحریم نیروهای مسلح و ارتش ما بسیار قدرتمند است، افزود: نیروهای مسلح توانمند و مقتدر و بویژه نیروی دریایی توانمند به معنای آن است که اولین خط دفاعی کشور ما که مرزهای ساحلی دارند، امن بوده و از سوی نیروهای قابل اعتماد و قابل اتکا مرزبانی و حراست می‌شود.
روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قادر است در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قدرتمندترین خط دفاعی از خود را داشته باشد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد قدرت‌نمایی و نمایش دفاعی بسیار خوب شناورهای سطحی و زیرسطحی و پرنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم و این توان دفاعی ، هم برای ملت ایران و هم برای ملت‌ها و کشورهای منطقه مایه آرامش و اطمینان و امنیت است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهایی نیستند که قصد تجاوز به هیچ کشور دیگری را داشته باشند و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه به خوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
روحانی با قهرمانانه توصیف کردن تلاش‌های نیروهای مسلح کشورمان در دوران دفاع مقدس و بویژه افتخارآفرینی‌های نیروهای دریایی، گفت: از همه نیروهای مسلح کشورمان و بویژه نیروی دریایی توانمند کشورمان که در هر شرایطی به خوبی از کشور و منافع ملی در سراسر جهان دفاع کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در آب‌های سرزمینی بلکه از آب‌های بین‌المللی نیز از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع کشورهای دیگر در برابر مهاجمین و دزدان دریایی دفاع می‌کند و بسیار خرسندم که از یک نیروی دریایی توانمند و مقتدر برخورداریم.
روحانی با بیان اینکه جولانگاه و عرصه حضور نیروهای قدرتمند دریایی ایران امروز از عرصه آب‌های داخلی به همه پهنه آب‌های آزاد و بین‌المللی گسترده شده است، اظهار داشت: قدرت امروز نیروهای مسلح و نیروی دریایی ما به هیچ وجه با ۳۵ سال قبل قابل مقایسه نیست، چرا که این توانمندی متکی به توان داخلی و بومی است.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح توسط خود آنان و صنعتگران و متخصصان داخلی تأمین شده و همین ناوشکن جماران که بر عرشه آن ایستاده‌ایم نیز به دست متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده است.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه امروز موشک‌هایی که توسط متخصصان داخلی نیروهای مسلح تولید می‌شوند از سرزمین ایران دفاع قدرتمندانه می‌کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند کاملاً اطمینان داشته باشند که مدافعانی بسیار غیور، توانمند و قوی از سرزمین و آب و خاک ایران دفاع می‌کنند.
روحانی در پاسخ به این سوال که دولت چه کمک‌هایی به ارتقاء توانمندی‌های نیروهای مسلح خواهد داشت، گفت: دولت همواره در خدمت نیروهای مسلح بوده و هست و خواهد بود و اساساً دولت و ملت در کنار نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند و اگر این وحدت، اتحاد و یکپارچگی نبود هرگز نمی‌توانستیم اینقدر پیشرفت کنیم.
روحانی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه‌ای که امروز در کشور داریم. اعتماد مردم به نیروهای مسلح و تکیه نیروهای مسلح به مردم است و دولت نیز در کنار نیروهای مسلح و مردم به خدمات خود ادامه می‌دهد و پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌داند، چرا که پشتیبانی از مدافعان جان‌ بر کف کشور، پشتیبانی از سرزمین و وطن ما است.



رژه بزرگ یگان‌های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

نیروی دریایی ارتش با به کارگیری بیش از صد فروند شناور سطحی، هجومی، راکت‌انداز تندرو، شناورهای زیرسطحی، انواع یگان‌های پروازی، هواناو و تعداد زیادی شناورهای بومی در قالب نیروهای مردمی به منظور نمایش قدرت دریایی با آرایش تاکتیکی منظم و انجام رژه بزرگ دریایی آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را به نمایش گذاشت.

برخی از شناورهای نیروی دریایی با طی هزاران مایل از مناطق مختلف و گستره دریای عمان و شمال اقیانوس هند با برنامه‌ریزی دقیق و هدایت فرماندهان در این رژه شرکت کردند.


***سرلشکر صالحی از تلاش اصحاب رسانه در پوشش خبرهای رزمایش محمد رسول الله ارتش تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش از تلاش اصحاب رسانه در پوشش رزمایش محمد رسول‌الله(ص) تقدیر کرد.


فرمانده کل ارتش از تلاش اصحاب رسانه در پوشش رزمایش محمد رسول‌الله(ص) تقدیر کرد.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش ارتش، از تلاش اصحاب رسانه در پوشش رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول‌الله(ص) تقدیر کرد.

وی در این زمینه اظهار داشت: ما باید به شما خبرنگاران خدا قوت و خسته نباشید بگوییم.

سرلشکر صالحی با تاکید بر نقش رسانه در بازتاب خبرهای رزمایش ارتش، تصریح کرد: اگر شما به عنوان اصحاب رسانه در این منطقه حضور نداشتید، این رزمایش دیده نمی‌شد


*** امیر سرتیپ موسوی: در رزمایش به نقاط قوت و ضعف خود پی بردیم

جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه اگر کسی در ذهن خود فکر تجاوز و سلطه داشته باشد، ما این قدرت را داریم که از آرمان‌ها، حدود و ثغور کشور و ملت خود دفاع کنیم، افزود: ما این موضوع را بارها در دوران دفاع مقدس، رزمایش‌ها و صحنه‌های مختلف نشان داده‌ایم.




جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه اگر کسی در ذهن خود فکر تجاوز و سلطه داشته باشد، ما این قدرت را داریم که از آرمان‌ها، حدود و ثغور کشور و ملت خود دفاع کنیم، افزود: ما این موضوع را بارها در دوران دفاع مقدس، رزمایش‌ها و صحنه‌های مختلف نشان داده‌ایم.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش ارتش، با اشاره به اهداف این رزمایش اظهار داشت: ما در این رزمایش گسترده توانستیم به بهترین نحو از وجود جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به نقاط قوت و ضعف خود پی بردیم که این خود یک موفقیت است. همچنین توانستیم سلاح‌های جدید و موشک‌های دوربُرد خود را آزمایش کنیم و در کل از نحوه برگزاری این رزمایش راضی هستم.

فرمانده رزمایش محمد رسول‌الله(ص) در خصوص پیام این رزمایش گفت: پیام رزمایش گسترده ارتش و در کل پیام نظام اسلامی صلح و دوستی است، چرا که ما پیرو پیامبر رحمت هستیم.

امیر سرتیپ موسوی ادامه داد: از سوی دیگر اگر کسی در ذهن خود فکر تجاوز و سلطه داشته باشد، ما این قدرت را داریم که از آرمان‌ها و حدود و ثغور ملت خود دفاع کنیم. ما این موضوع را بارها در دوران دفاع مقدس، رزمایش‌ها و صحنه‌های مختلف نشان داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان با تقدیر از اصحاب رسانه تأکید کرد: نقش رسانه‌ها در پوشش اخبار رزمایش مشترک ارتش بسیار خوب و موثر بود.


*** در روز پایانی رزمایش؛تقدیر سرلشکر صالحی از کارکنان پایگاه منطقه دوم هوا دریا بوشهر

فرمانده کل ارتش در جریان رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از تلاش‌های کارکنان و خلبانان پایگاه منطقه دوم هوادریا بوشهر در این رزمایش تقدیر کرد.


فرمانده کل ارتش در جریان رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از تلاش‌های کارکنان و خلبانان پایگاه منطقه دوم هوادریا بوشهر در این رزمایش تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش در منطقه رزمایش، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در جمع کارکنان و خلبانان پایگاه منطقه دوم هوادریا بوشهر مستقر در منطقه عمومی رزمایش در جاسک حضور یافت.

وی در این بازدید، ضمن تقدیر از کارکنان و خلبانان این مجموعه، خدمات آنان را در راستای کمک‌رسانی به برگزاری هرچه بهتر رزمایش محمد رسول‌الله(ص) عالی ارزیابی کرد.

سرلشکر صالحی در ادامه پس از گفت‌وگوی کوتاه با کارکنان منطقه دوم هوادریا به آنان خسته نباشید و خداقوت گفت.


*** امیر سرتیپ پوردستان در گفت‌وگوی اختصاصی با دفاع پرس: رزمایش «جنگ الکترونیک» نزاجا تا پایان سال جاری برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان سال جاری رزمایش جنگ الکترونیک را در منطقه اصفهان برگزار می‌کنیم.


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان سال جاری رزمایش جنگ الکترونیک را در منطقه اصفهان برگزار می‌کنیم.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش ارتش، اظهار داشت: به امید خدا تا پیش از پایان سال جاری، رزمایش وسیعی را در منطقه اصفهان و در حوزه جنگ الکترونیک برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ما در این رزمایش سامانه‌های گسترده‌تر خود را در حوزه جنگال (جنگ الکترونیک) به پای کار می‌آوریم.

سرتیپ پوردستان در خصوص توانمندی این نیرو در جنگ الکترونیک، تأکید کرد: نیروی زمینی این قابلیت را دارد که در یک حوزه‌ پارازیته که دشمن آن‌را ایجاد کرده تا ارتباطات ما را مختل کند، آن را خنثی کرده و بستر را برای ارتباط تاکتیکی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) در حوزه جنگال اقدامات آفندی و پدافندی را انجام داده و تجهیزاتی که در این رابطه از صنایع دفاعی دریافت کرده بودیم را مورد تست عملیاتی قرار دادیم.



***حضور رئیس جمهور در پایگاه دوم منطقه دریایی ولایت

رئیس جمهور برای حضور در مراسم پایانی رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش وارد پایگاه منطقه دوم ولایت نیروی دریایی در جاسک شد.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه عمومی رزمایش، حسن روحانی رئیس جمهور لحظاتی پیش پس از پیاده شدن از هواپیما، وارد پایگاه منطقه دوم ولایت نیروی دریایی در جاسک شد.

رئیس جمهور برای حضور در مراسم پایانی و رژه دریایی یکان‌های حاضر در رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش شده است.

امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نزاجا، امیر دریادار سیاری فرمانده نداجا، امیر سرتیپ شاه‌صفی فرمانده نهاجا، شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز در مراسم پایانی این رزمایش حضور دارند




***معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش، نوید بخش امنیت منطقه در مقابل تهدیدهای منطقه ای و فرا منطقه ای است


سرهنگ دکتر اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در خصوص پیامدهای سیاسی رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش نوید بخش امنیت منطقه در مقابل تهدیدهای منطقه ای و فرامنطقه ای است .


سرهنگ دکتر اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در خصوص پیامدهای سیاسی رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش نوید بخش امنیت منطقه در مقابل تهدیدهای منطقه ای و فرامنطقه ای است .

وی با اشاره به یکی از اهداف مهم رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران که ارسال پیام صلح ودوستی برای ملت ها و کشورهای منطقه است، اضافه کرد :امروز امنیت پایدار در هر منطقه ای متکی به توان دفاعی کشورهای منطقه است نه امنیتی که با حضور قدرت های بیگانه تأمین شود.

او افزود: یکی از نیازهای اساسی منطقه جنوب غربی آسیا تأمین امنیت پایدار است که تنها راه تأمین آن، اتکا به توان دفاعی کشورهای همین منطقه می باشد. نکته حائز اهمیت این است که قدرت های بیگانه سابقه طولانی حضور در منطقه را دارند به نحوی که از قرون گذشته قدرت های استعماری اروپایی و در دهه های اخیر کشور آمریکا در این منطقه حضور داشته اند و اهداف خود را که تسلط بر منابع و بازارهای منطقه است دنبال نموده اند. در سال های اخیر نیز با راهبردهای جدید و به روز شده دنبال همان اهداف استعماری گذشته هستند.

سرهنگ دکتر اکرمی نیا گفت: امروز رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این که نشانه توانمندی، اعتماد به نفس و اقتدار دفاعی است،
پیام آور صلح و دوستی برای کشورهای منطقه نیز می باشد و با توجه به وضعیت امنیتی در منطقه و فعالیت هایی که از سوی گروه های تروریستی شاهد هستیم این رزمایش امید بخش ملت ها و کشورهای منطقه جهت مقابله با ناامنی و تهدیدهای پیش رو است.

او در ادامه گفت: این رزمایش توان جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند را در منطقه تثبیت نموده و می تواند نظم و امنیت را در راستای منافع ملت های منطقه برقرار سازد. جمهوری اسلامی ایران که از توانمندی مناسبی برخوردار است می تواند در نظام امنیتی و دفاعی که در آینده در منطقه حاکم خواهد شد نقش آفرینی کند. این رزمایش نشان داد ملت هایی که می خواهند در فضای امن و پایدار زندگی کنند می توانند قدرت دفاعی خودشان تکیه کنند که متأسفانه امروز دخالت های قدرت های بیگانه فضای ناامنی را در سطح منطقه به وجود آورده است که شاهد جنایت های گروه های تروریستی هستیم

اکرمی نیا در پایان گفت: حضور کشورهای بیگانه ناامنی، خشونت و سوءظن را در منطقه گسترش می دهد. همچنان که در بیش از یک دهه اخیر، آمریکا با ادعای مقابله با تروریسم به دو کشور افغانستان و عراق حمله نظامی کرد اما نه تنها تروریسم نابود نشد بلکه امروز شاهد گسترش پدیده تروریسم در سراسر جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا هستیم

نظر شما