به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی پرتوافکنان امروز _دوشنبه نهم تیر_ اظهار کرد: از ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و متعاقب حمله سایبری به زیرساختهای فناوری بانک، ارائه خدماتدهی به مشتریان عزیز با وقفه و مشکلاتی روبهرو شد که به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از این عزیزان پوزش میطلبم، نکته قابل توجه اینکه، عمده خدمات بانکی تا امروز در تمامی شعب برقرار و سایر خدمات نیز طی روزهای آینده برقرار میشود.
وی در رابطه با اقدامات بانک سپه طی روزهای اولیه این رخداد در مرتفع کردن اختلالات به وجود آمده، افزود: طی این روزها دو راهکار در دستور کار قرار گرفت. نخست اینکه با تأمین نقدینگی شعب سراسر کشور، امکان دریافت وجه مشتریان در شعب بهصورت موقت فراهم شد و اقدام دیگر اینکه با هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، دریافت وجه توسط دستگاههای خودپرداز امکانپذیر شد.
عضو هیئت مدیره بانک سپه خاطرنشان کرد: در مقطع دشوار اختلالات سیستمی به وجود آمده، با تلاش شبانهروزی همکاران توانستیم شرایط را تسهیل کرده و حقوق و مزایای تمامی هموطنانی که از طریق بانک سپه حقوق دریافت میکنند، واریز شود و وقفهای برای این دسته از مشتریان گرامی ایجاد نشود.
پرتوافکنان ادامه داد: همزمان سامانه جدیدی برای تداوم خدمترسانی پایدار انتخاب و جایگزین سیستم قبلی شد که این سامانه در چند روز گذشته توسط متخصصان، مدیران و کارمندان بانک مورد آزمون و آزمایش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه قویتر از گذشته در خدمت تمامی مشتریان هستیم، تصریح کرد: استقرار و پیادهسازی سامانه بانکداری متمرکز جدید در شرایط عادی حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانهروزی همکاران، این اقدام بزرگ طی چند روز صورت گرفت که این خود یک رکورد تاریخی محسوب میشود.
عضو هیئت مدیره بانک سپه از برقراری مجدد اینترنت بانک و همراه بانک سپه طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم تا خدمات غیرحضوری بانک طی ۴۸ ساعت آینده برقرار شود. همچنین خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانههای تسهیلاتی و اعتباری نیز بهزودی از سر گرفته میشود و تمام این اقدامات از طریق رسانههای جمعی به مشتریان اطلاعرسانی خواهد شد.
پرتوافکنان تاکید کرد: با تمهیدات صورت گرفته برای کمک به فعالان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و معیشت مردم در این برهه خطیر، خسارت تأخیر یا وجه التزامی مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیر مشمول بخشودگی قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد: این بانک خدمترسانی به مردم شریف کشورمان را بهتر از گذشته و با سرعت و قدرت ادامه میدهد.
عضو هیئت مدیره بانک سپه درباره راهاندازی مجدد برخی از خدمات این بانک، گفت: امروز به پایداری لازم در رابطه با خدمات کارت، خدمات ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاههای POS، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاههای IPG رسیدهایم.