شناسهٔ خبر: 7364967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزاران اردنی خواستار خروج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند

تهران- ایرنا- هزاران نفر از مردم اردن در اعتراض به تجاوز های مکرر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی ضمن شرکت در تظاهرات در حمایت از این مسجد با شعار 'باهم برای حمایت از مقاومت'، خواستار خروج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری سام پرس، تظاهرات کنندگان روز گذشته با انتقاد از عملکرد دولت اردن و نادیده گرفتن موارد عدیده تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در منطقه حی نزال و الیاسمین امان پایتخت اردن تحصن کردند.
تظاهرات کنندگان اردنی همچنین سکوت محافل عربی نسبت به تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کردند.
هزاران نفر از مردم اردن با اعتراض به عملکرد ضعیف دولت این کشور در خصوص متولی بودن مسجد الاقصی خواستار خروج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن به ویژه در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و تصمیم آن رژیم به تقسیم زمانی مسجد الاقصی شدند.
تظاهرات کنندگان اردنی در اعتراض خود بر عدم پذیرش تداوم بی حرمتی ها به مسجد الاقصی تاکید کردند.
تظاهرات کنندگان اردنی با انتقاد از موضع ضعیف دولت اردن در حمایت از مسجدالاقصی اعلام کردند که صهیونیست ها هر روز تحت حمایت رسمی پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی غاصب وارد مسجد الاقصی می شوند اما دولت اردن به جای مقابله با این بی حرمتی ها دست روی دست گذاشته هیچ اقدامی برای آزادی مسجد الاقصی انجام نمی دهد.
آنها خواستار آزادی سریع مسجد الاقصی از چنگال رژیم صهیونیستی غاصب شدند.
یک منبع آگاه فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه گذشته، به صورت رسمی مسجد الاقصی را میان فلسطینی ها و صهیونیست ها تقسیم زمانی کرد.
ناجح بکیرات رییس بخش نسخه های خطی مسجد الاقصی گفت: رژیم اشغالگر قدس عملا و از روز یکشنبه گذشته اقدام به تقسیم زمانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و اشغالگران صهیونیست کرده است.
وی ضمن هشدار به پیامدهای این کار افزود: اشغالگران صهیونیست تصمیم گرفته اند در زمان گردشگری یعنی از ساعت هفت و نیم صبح تا 11 و از ساعت یک و نیم تا ساعت دو و نیم (13و 30دقیقه تا 14و 30دقیقه) از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی جلوگیری کنند.
بکیرات افزود: در این زمان برخی گردشگران خارجی همراه با اشغالگران صهیونیست وارد صحن های مسجد الاقصی می شوند.
وی تاکید کرد که سکوت در مقابل تقسیم زمانی مسجد الاقصی باعث تشویق صهیونست ها برای جلوگیری از ورود مسلمانان به این مسجد در زمان های دیگر نیز می شود و ممکن است کار به جایی برسد که آن ها این مسجد را کلا ویران کنند.
فلسطینی ها روز گذشته پس از نماز جمعه در محکومیت حملات روز افزون صهیونیست ها به مسجد الاقصی تظاهرات برگزار کردند.
این تظاهرات با عنوان 'مسجد الاقصی نماد اعتقادات ما است .. جان خود را فدای مسجد الاقصی می کنیم' از صحن مسجد القبلی آغاز شده و تا مسجد قبه الصخره ادامه داشت و شرکت کنندگان در آن شعارهایی مبنی بر حمایت از پیامبر اسلام (ص) و مسجد الاقصی سر دادند.
صهیونیست ها روزانه و پیوسته طی ساعات تعیین شده و تحت حمایت ارتش رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شده و در این زمان از ورود مسلمانان ممانعت به عمل می آید.
از سوی دیگر منابع صهیونیستی اعلام کردند که گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تلاش دارد قانونی تصویب کند تا فعالیت های نمازگزاران زن و مرد فلسطینی را در مسجدالاقصی خارج از قانون تلقی کرده و مانع از حضور آن ها در این مسجد شود.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاکید کرده که سازمان امنیت داخلی اسراییل (شاباک) و دادستانی عمومی این رژیم از طرح اردان حمایت می کنند.
مسجدالاقصی یکی از مهم ترین مساجد اسلام و سومین مکان مقدس پس از مسجد الحرام و مسجد النبی برای مسلمانان است.
اردن متولی رسمی مجموعه مسجدالاقصی است. بر اساس پیمان نامه ای که در سال ۱۹۹۴ میلادی، میان رژیم صهیونیستی و اردن امضا شد، مقرر شد تا عبادت صهیونیست ها در محوطه مجموعه مسجدالاقصی منع شود و دولت اردن متولی رسمی مجموعه این مسجد باشد.
مجموعه مسجدالاقصی زیر نظر مفتی بیت المقدس اداره می شود.
خاورم** 1453/1275

نظر شما