شناسهٔ خبر: 73578221 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

به دنبال جذب نیروی بخش بیمه‌ای از بین نخبگان دانشگاهی هستیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: به دنبال جذب نیروی بخش بیمه‌ای از بین نخبگان دانشگاهی هستیم و در این چارچوب، سال جاری و سال آینده مراحل جذب این افراد را در قالب آزمون و مراحل ارزیابی هفت‌گانه اجرایی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری اظهار کرد: از ابتدای سال و به ویژه در خرداد به دلایل مختلف، حوزه وصول منابع درآمدی سازمان دچار چالش‌های جدی بوده است و از این جهت به‌رغم تلاش همه جانبه همکاران، با توجه به افزایش میزان پرداختی‌ها و تکالیف سازمان، نبود تعادل قابل توجه و کسری در وضعیت مالی ماهانه داشتیم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، اما به‌رغم همه فشارهای مختلف و مشکلات متعدد تلاش کردیم به هر شکلی که هست انجام تعهدات نسبت به ذی‌نفعان را به تأخیر نیاندازیم و متوقف نکنیم.

وی افزود: از مهر سال گذشته و شروع به کار در دوره جدید، در راستای اصلاح موارد مهم مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی، هشت آئین‌نامه اجرایی از دولت دریافت و تصحیح و اصلاحیه بعضی از این موارد را محقق کردیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اصلاح سازوکارهای قدیمی در سازمان اقدامات خوبی با مشارکت ذی‌نفعان و نهادهای ذی‌ربط در حال انجام است که مسئله پوشش بیمه‌ای رانندگان سکوهای اینترنتی، بیمه کارگران ساختمانی، بازرسی‌های کارگاهی و ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور از این دست اقدامات است.

سالاری با تشریح طرح استعدادیابی و جذب نخبگان به عنوان یکی از طرح‌های بیست‌گانه تحول آفرین و توسعه‌ای سازمان ادامه داد: به دنبال جذب نیروی بخش بیمه‌ای از بین نخبگان دانشگاهی هستیم و در این چارچوب، سال جاری و سال آینده مراحل جذب این افراد را در قالب آزمون و مراحل ارزیابی هفت‌گانه اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشبرد طرح‌های بیست‌گانه در قالب جلسات مستمر و منظم هفتگی در ستاد سازمان خاطرنشان کرد: در این دوره فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی، رونمایی و اعلام سرویس‌های جدید غیرحضوری فقط در صورت تحقق کامل ارائه خدمت به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: به‌زودی گروهی منتخب از مناطق مختلف در قالب بازرسی‌های موردی و هدفمند، نارسایی‌های فرایندی، سیستمی و سامانه‌ای شعب را در سطح کشور، بررسی و مشکلات مرتبط را جهت پیدا کردن راه‌حل و رفع موانع به ستاد سازمان منعکس خواهند کرد.