به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن،در نشست خبری با اصحاب رسانه،با اشاره به نقش مهم مردم در مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی اظهارداشت:ایستادگی مردم موجب عقبنشینی دشمنان شده و در سایه همین مشارکت مردمی، آذربایجانغربی موفق به کسب رتبه ششم کشوری در اجرای برنامههای امر به معروف و نهی از منکر شده است.
وی افزود:آموزش و آشنایی مردم با معروفات و منکرات، نقش بسزایی در اصلاح نگرشها دارد. متأسفانه برخی تصورات اشتباه و رفتارهای نادرست، باعث دینگریزی و دیدگاه منفی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شدهاند؛ در حالیکه دعوت به خوبیها و دوری از بدیها در فطرت تمامی انسانها نهادینه شده است.
مؤمن با اشاره به راهاندازی سامانه «سو» جهت دریافت گزارشهای مردمی در زمینه منکرات اجتماعی خاطرنشان کرد:این سامانه بستر مناسبی برای مشارکت مردم در ارتقای سلامت اجتماعی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه با تاکید بر اینکه،رویکرد استان در اجرای این فریضه الهی، علمی و تخصصی است و فعالیتهای انجام شده در چارچوب شرح وظایف قانونی ادارات صورت میگیرد گفت: بیشترین تمرکز ما بر عملکرد درست و مسئولانه دستگاههای اجرایی است.
رسیدگی ۱۰۰ درصدی به مطالبات مردمی ثبتشده در سامانه «سو»
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجانغربی، با اشاره به استقبال مردم از سامانه نظارتی «سو»، اعلام کرد:در ششماهه گذشته، ۱۵۹ مطالبه مردمی از دستگاههای اجرایی استان از طریق این سامانه ثبت شده است.
وی افزود:سامانه «سو»، به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد ستاد برای تقویت نظارت عمومی و مردمی، امکان گزارشگیری از وضعیت عملکرد ادارات و دستگاهها را بهصورت ناشناس برای شهروندان فراهم کرده است.
مؤمن تأکید کرد:تمامی گزارشها و شکایات ثبتشده در این سامانه حداکثر ظرف مدت یک هفته مورد رسیدگی قرار میگیرند و تاکنون ۱۰۰ درصد مطالبات ارسالی در بازه زمانی مذکور، پاسخدهی و پیگیری شدهاند.
وی افزود:این میزان مشارکت مردمی نشاندهنده اعتماد عمومی به روند نظارتپذیر و پاسخگو در دستگاههای اجرایی است و نشان میدهد که گفتمان امر به معروف و نهی از منکر، اگر با روشهای درست و مردمی اجرا شود، میتواند نقش مؤثری در بهبود نظام اداری و اجتماعی داشته باشد.