شناسهٔ خبر: 73547199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برخورد کارکنان بانک‌ها با مراجعان، اقناعی، مسئولانه و با حفظ کرامت مردم باشد

استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم حفظ آرامش روانی جامعه، تأکید کرد: نحوه برخورد کارکنان بانک‌ها با مراجعان، اقناعی، مسئولانه و با حفظ کرامت مردم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با تأکید بر اهمیت مدیریت فضای روانی جامعه، ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر مدیران و کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: دو نقطه مراجعه عمده مردم یکی بازار برای تأمین کالا‌های اساسی و دیگری بانک‌ها برای دسترسی به نقدینگی است؛ لذا نوع برخورد و اطلاع‌رسانی مجموعه بانکی، نقش تعیین‌کننده‌ای در القای آرامش و امیدآفرینی به جامعه دارد.

وی بر ضرورت مدیریت دقیق مراجعات مردمی و اطمینان‌بخشی فعالانه به جامعه تأکید کرد و گفت: لازم است همه مدیران با رویکردی اقناعی و پاسخ‌گویی متین و مسئولانه، فضای تعامل با مردم را حفظ کنند.

هاشمی با بیان اینکه برخی نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از شیوه‌های برخورد غیرکارشناسی با مردم است، متذکر شد: بانک‌ها باید کارشناسان خود را به‌صورت کامل توجیه کرده و ضمن رعایت شأن ارباب‌رجوع، با حوصله و آرامش پاسخ‌گوی مراجعین باشند.

استاندار خودمراقبتی فیزیکی، سایبری و تصویری در سطح بانک‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیرو‌های حفاظت فیزیکی و نگهبانی بانک‌ها باید از آمادگی کامل برخوردار باشند، چرا که اقتضا می‌کند همیشه برای پیشگیری و مقابله با تهدیدات احتمالی هوشیاری کامل را داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از چرخه اقتصادی و کنترل روانی بازار، بر لزوم همراهی بانک‌ها با ضوابط مقابله با احتکار، سوءاستفاده از نقدینگی و بررسی دقیق مراجعات مشکوک تأکید کرد.

هاشمی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه رمز موفقیت ما در نظام جمهوری اسلامی همدلی است، از همراهی هوشمندانه مردم در بزنگاه‌های حساس کشور قدردانی کرد و افزود: مردم با وجود سختی‌ها، پای نظام ایستاده‌اند و این سرمایه اجتماعی باید با رفتار مدبرانه و عزتمندانه مسئولان تقویت شود.

انتهای‌پیام/