به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش برگزاری جلسات میدانی و تعامل با نواحی و مناطق متعدد استان را مهم دانست و اظهار کرد: از کلیگویی و ارائه گزارشها به صورت شکلی باید پرهیز شود و اقدامات اجرایی با نتایج مؤثر مورد توجه باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان توانافزایی نیروی انسانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته از نظر تأمین نیروی انسانی دغدغهای نداشتیم، اما کیفیت و توان حرفهای معلمان و مدیران باید به صورت مستمر تقویت شود، چرا که از مصادیق مهم تحقق عدالت آموزشی است.
وی با اشاره به نهضت توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویتهای دولت چهاردهم، تصریح کرد: فرایند این نهضت در توسعه فضاهای آموزشی و بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری بهصورت عینی و ملموس باید قابل اجرا باشد.
نظریان برگزاری دورههای مؤثر توانمندسازی نیروی انسانی را با استفاده از فرصت تعطیلات تابستان در قالب کارگاههای حضوری و دورههای مجازی هدفمند حائز اهمیت دانست و گفت: جذب و آموزش معلمان طبق ماده ۲۸، پیگیری وضعیت دانشجو معلمان و ارتقای عملکرد نیروها از جمله محورهای مهم این برنامهها است.
وی درباره تفکیک حوزههای آموزشی افزود: در حوزه ابتدایی سه محور اصلی طرح اجتماعات یادگیری، ثبتنام پایه اول، و طرح حامی، در مقطع متوسطه اول، اجرای طرح شمیم و نوجوان خوارزمی، برنامه نبض آموزش و در پایه متوسطه نظری المپیادها، هنرستانهای فنی و حرفهای و توزیع متوازن رشتهها باید با عدد و تحلیل دقیق بررسی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ثبتنام در مدارس را یکی از اصلیترین دغدغههای مردم دانست و خاطرنشان کرد: لازم است با تدوین سازوکار روشن و شفاف، ارائه پاسخگویی به خانوادهها قانع کننده باشد، از اینرو حوزه ارزیابی و پاسخگویی به شکایات باید گزارش دقیقتری از روند ثبتنامها ارائه دهد.