شناسهٔ خبر: 73511580 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دکتر عباسپور خبر داد؛

سامانه ۱۶۷۱ و پاسخگویی شبانه‌روزی به ایثارگران

معاون بنیاد شهید با اعلام خبر هماهنگی با بیمارستان‌های این بنیاد برای پیش‌بینی ظرفیت مضاعف گفت: سامانه ۱۶۷۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات درمانی ایثارگران است

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دکتر «عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اقدامات درمانی و بهداشتی این معاونت در خدمات‌رسانی به جامعه معزز ایثارگری در پی حمله تجاوزکارانه رژیم غاصب و صهیونیستی اظهار داشت: مرکز ملی تماس ایثار با شماره ۱۶۷۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات درمانی ایثارگران معزز است.

وی در ادامه گفت: هماهنگی با بیمارستان‌های تابعه بنیاد (خاتم الانبیاء، ساسان، مصطفی خمینی، امام خمینی کرج و امیر المومنین اصفهان) مبنی بر پیش بینی ظرفیت مضاعف برای موارد بحرانی انجام شده است.

پیش بینی دارو، کادر درمان و اقلام پشتیبان جهت پاسخگویی به نیازهای درمانی ایثارگران معزز

دکتر عباسپور افزود: پیش بینی دارو و تجهیزات و لوازم مصرفی درمانی علاوه بر نیاز معمول خصوصا جهت درمان بیماران ترومایی، پیش بینی کادر درمان در غالب نیروهای مقیم و آنکال اعم از پزشک و پیرا پزشک، برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت مازاد پیشبینی شده جهت موارد فوق بحرانی و تدارک اقلام و مواد غذایی و موارد پشتیبان درمان اعم از سوخت ژنراتورها، اکسیژن و سایر گازهای طبی از دیگر اقدامات انجام شده برای پاسخگویی به نیازهای درمانی ایثارگران می‌باشد.

وی ادامه داد: جانبازان معزز ۷۰ درصد و والدین و همسران شهدا می‌توانند از طریق سامانه دی دار بدون پرداخت هزینه از خدمات ویزیت آنلاین پزشک متخصص بهره‌مند شوند. همچنین مرکز ملی تماس ایثار با شماره ۱۶۷۱ داخلی ۶ در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات درمانی ایثارگران معزز می‌باشد. ضمنا امکان تمدید نسخه توسط پزشک متخصص نیز از طریق این سامانه در دسترس می‌باشد.

تفویض بسیاری از اختیارات امور درمانی به مدت یک‌ماه به معاون بهداشت و درمان استان‌ها

دکتر عباسپور در ادامه گفت: جانبازان معزز نخاعی مستقر در آسایشگاه‌ها و همچنین جانبازان اعصاب و روان بستری در بیمارستان‌های روانپزشکی، به جهت عدم تمرکز جمعیتی در صورت امکان ترخیص شده و به صورت موقت در کنار خانواده حضور داشته باشند. بدیهی است در صورت بروز مشکل می‌توانند مجدد به آسایشگاه یا بیمارستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد:در مواردی مانند کمیته آنکولوژی و دارویی که نیاز به صدور مجوز ستادی جهت ارائه خدمات درمانی می‌باشد جهت تسهیل در روند درمان، با هماهنگی بیمه دی مجوزهای قبلی به مدت یکماه تمدید شد؛ و جهت تسهیل در روند خدمت رسانی بسیاری از اختیارات امور درمانی به مدت یکماه به معاون بهداشت و درمان استان تفویض شد.