به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، مصطفی آذرکیش در جلسه توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم با ارائه گزارش اجراییسازی طرح کیفیتبخشی به آموزش در دوره متوسطه اظهار کرد: این اقدام با هدف تحول در فرایند آموزش و یادگیری انجام میشود، از این رو با تدوین چارچوب سیاستی و اجرایی، گفتمانسازی، شبکهسازی، تولید محتوا، آموزش مدیران و معلمان به دنبال اجرای دقیق آن هستیم.
وی افزود: اقدامات فوق در قالب برگزاری نشست مشترک تبیین طرح با معاونان متوسطه، نشست تخصصی کیفیتبخشی به سطح علمی مدارس شهرستان قدس و بازدید از ۳۰ مدرسه متوسطه شهر قدس که به صورت پایلوت در حال اجرای طرح هستند، انجام میشود.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس شهر قدس به عنوان پایلوت اجرای طرح کیفیتبخشی و الگوی تراز انتخاب شده است، تصریح کرد: به همین منظور و با هدف ارتقای عملکرد در این شهرستان ضمن بازدید و نظارت بر عملکرد و اقدامات، ضمن برگزاری جلسات متعدد با سرگروههای آموزشی، کارگاههای آموزشی با هدف بهبود عملکرد نیز انجام میشود.
آذرکیش به راهبردهای کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی در طرح مذکور اشاره کرد و گفت: تقویت کارکرد گروههای آموزشی، پایش وضعیت، تقویت مدارس و مهارتآموزی از مهمترین آنها به شمار میآید.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری تصریح کرد: در راستای کیفیتبخشی جشنوارهای در سامانه LTMS برگزار خواهد شد که تاکنون بیش از ۶۰ هزار معلم در این جشنواره ثبت نام کردهاند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به کانالهای آموزش متوسطه با هدف توانمندسازی دبیران و دانش آموزان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ کانال در شبکه ملی شاد با هدف مذکور راه اندازی شده است، همچنین ۱۴ کانال در شبکه ملی شاد مختص به پژوهش سراهای دانش آموزی نیز در راستای توانمندسازی دبیران و دانشآموزان ایجاد شد.
آذرکیش با اشاره به سرفصلهای آموزشی اظهار کرد: استفاده از روشهای نوین یادگیری، استفاده از فناوریهای نوین و ایجاد محیطی مناسب برای آموزش از مهمترین آنها محسوب میشود.
وی به برگزاری دورههای آموزشی ویژه دبیران متوسطه نظری در سطح استانها اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۲ هزار معلم در این دورهها شرکت کردهاند، همچنین محتوای آموزشی روشهای تدریس در سایت دفتر آموزش دوره اول متوسطه بارگذاری شده است تا معلمان با مراجعه به آن از مخزن اطلاعات آموزشی برخوردار شوند.