شناسهٔ خبر: 72941738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شاکر: اگر هوش مصنوعی بی‌نقص بود تهدیدی جدی برای شغل روابط عمومی‌ به شمار می‌رفت

استاد دانشگاه علامه‌ طباطبایی گفت: هوش مصنوعی با تمام توانمندی‌هایش، آیینه تمام‌نمای دانش و اطلاعات فعالان روابط عمومی است و اتفاقاً وجود نقص‌ها و خطاها در آن، تضمینی بر تداوم جایگاه ارزشمند نیروی انسانی در این عرصه است و اگر هوش مصنوعی بی‌نقص بود، تهدیدی جدی برای شغل روابط عمومی‌ به شمار می‌رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آنا، علی شاکر، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، در نشست هم اندیشی تخصصی روابط‌عمومی‌ها در عصر تحول دیجیتال که بعد از ظهر امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، هوش مصنوعی را نه یک غول چراغ جادو، بلکه ابزاری محاسباتی بر پایه کلان‌داده‌ها توصیف کرد که نیازمند نظارت و هدایت انسانی است.

شاکر با اشاره به قدمت ۵۰ ساله اینترنت و تشبیه آن به ناخودآگاه ذهن انسان، اظهار کرد: هوش مصنوعی، به عنوان ابزاری نوین، بر اساس یافته‌های انسانی، اطلاعات را به انسان منتقل می‌کند.

ضرورت نظارت انسانی بر هوش مصنوعی؛ تصحیح یک تصور نادرست

این فعال حوزه هوش مصنوعی با تاکید بر لزوم نظارت انسانی بر عملکرد هوش مصنوعی، تصریح کرد: باید این تصور نادرست را کنار بگذاریم که هوش مصنوعی همواره اطلاعات صحیحی ارائه می‌دهد؛ چرا که این فناوری صرفاً بر اساس داده‌های انسانی عمل می‌کند و نه اسرار پنهانی.

شاکر با بیان اینکه هوش مصنوعی نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد، نقش انسان را در معنا بخشیدن به اطلاعات حیاتی دانست و افزود: در حالی که پیشتر سوالات خود را از گوگل جست‌و‌جو می‌کردیم، اکنون هوش مصنوعی این وظیفه را بر عهده گرفته است.

هوش مصنوعی؛ آیینه تمام‌نمای اطلاعات روابط عمومی‌ها

استاد دانشگاه علامه طباطبائی، داده‌های هوش مصنوعی را بر مبنای اطلاعات فعالان روابط عمومی دانست و وجود ایرادات و نقص‌ها در این فناوری را یک نقطه قوت تلقی کرد؛ چرا که در غیر این صورت، هوش مصنوعی به سرعت جایگزین نیروی انسانی می‌شود.

شاکر با اشاره به توانایی هوش مصنوعی در پاسخگویی به سوالات ساده مانند پایتخت یک کشور، بر لزوم راهنمایی و هدایت این فناوری در تحلیل مسائل پیچیده تاکید کرد.

انتهای پیام/