شناسهٔ خبر: 7277834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان صدا و سیما: شبکه های استانی تقویت کننده شبکه ملی است

رشت - ایرنا - معاون امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شبکه های استانی، مقوم شبکه ملی هستند و امروز ، زبان استانی به یکی از مزیت های رسانه ای کشور تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت افزود: شبکه های استانی، متولد شده اند تا به دور از سر و صداهای سیاسی در خدمت فرهنگ، آداب و سنن و داشته های فرهنگی استان باشد.
وی وجود سرمایه ها و داشته های عمیق فرهنگی در استان ها را به مثابه شمش طلا دانست و اظهار کرد: اگر از این سرمایه ها و داشته های فرهنگی استفاده نشود، به مرور زمان فراموش خواهند شد و این موضوع نه تنها ظلم به استان ها بلکه ظلم به کل کشور است.
معاون امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تاریخ چراغ راه آینده است، تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده؛ اگر روند توسعه زبان ملی همچنان در صدا و سیما ادامه پیدا می کرد؛ در یک بازه 20 ساله زبان های بومی و محلی که یکی از سرمایه های مهم کشور است، از بین می رفت.
حجت الاسلام موسوی مقدم ادامه داد: اما با ظهور شبکه های استانی که منحصر به کشور ماست؛ زبان، لهجه و گویش های محلی احیا شد.
وی تاکید کرد: موفقیت های صدا و سیمای هر استان مرهون همدلی، هماهنگی و همزبانی مسوولان اجرایی و فرهنگی آن استان است تا با بهره گیری از امکانات و توانمندی های استانی، کارهای بزرگی به سرانجام برسد.
وی یکی از سندهای بالادستی در مراکز استانی را سند توسعه استان عنوان کرد و ادامه داد: پروژه عبور از سیستم آنالوگ به دیجیتال در کشور، بر اساس همین همدلی و همزبانی به ثمر رسید .
حجت الاسلام موسوی مقدم گفت: امروز فناوری با محتوا یکی است و فناوری های جدید برای اثرگذاری، باید در خدمت محتوا قرار گیرند .
رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای نیز در این مراسم، مدیریت یک رسانه ملی را کار دشواری ذکر و بیان کرد: امروز سرعت ، صحت و سقم اخبار در رسانه بسیار حایز اهمیت است.
محمدحسین قربانی فصل دوازدهم اصل 175 قانون اساسی را نشانه اهمیت رسانه دانست و افزود: گیلان نیازمند توجه بسیار است و امیدواریم گیلانی بودن مدیریت صدا و سیمای کشور، برای توسعه استان همچنان فرصت باشد.
علی طلوعی مدیرکل جدید صدا و سیمای گیلان نیز در این مراسم ضمن تکریم محسن نصرپور مدیرکل پیشین، گیلان را مهد سرداران، عالمان، ایثارگران ، رنگ، فرهنگ ، هنر و ادب توصیف کرد.
وی یکی از مشکلات بارز حوزه فرهنگ در سطح کلان کشور را مدیریت فرهنگ عنوان و اظهار کرد: کار در رسانه، کار دشواری ست و این حوزه جزو معدود فعالیت هایی است که با آمار معرفی نمی شود بلکه مرام نامه و نقشه راهی وجود دارد که می بایست از آن تبعیت کرد.
وی بر خودنویس بودن کارگردانان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری تاکید کرد.
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت با حضور جمع کثیری از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.ک/2
1881/2007

نظر شما