شناسهٔ خبر: 7267765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وزیر بهداشت: ۷۰ درصد مردم از طرح تحول نظام سلامت راضی هستند

پس از گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم و در هفته دولت، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه تیتر امشب، عملکرد، دستاوردها و برنامه های این وزارتخانه را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر هاشمی درباره مهمترین اقدامات و تصمیمات وزارت بهداشت در دو سال گذشته گفت: بهداشت، درمان و آموزش شاید در این دو سال متوازن نبوده باشد، اما به همه این موضوعات پرداختیم و تلاش شد اقدامات موثری در حوزه برنامه تحول سلامت انجام دهیم که با توجه به نظرسنجی های انجام شده، مردم رضایت خود از این طرح را اعلام کرده اند.

 

 

 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در دو حوزه بهداشت و درمان موفق بوده ایم اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه درمان چشم گیرتر و سهل الوصول تر است زیرا مردم وقتی هزینه های 37 درصدی بیمارستان های دولتی به زیر 10 درصد کاهش پیدا کرده آن را لمس و درک می کنند اما اقدامات مهم سایر حوزه ها دیرتر قابل رویت است.


دکتر قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چه میزان به هدف عالی عدالت در سلامت نزدیک شده اید تصریح کرد: هنوز با این هدف فاصله داریم . در حالی که قبلا تنها 5 درصد متخصصین به صورت تمام وقت در اختیار مراکز دولتی بودند، چهارهزار متخصص و دو هزار پزشک عمومی  در کشور توزیع کرده ایم به طوری که برای اولین بار در کشور ما در شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت این برنامه را اجرا کرده ایم.

 

وی ادامه داد: مکمل های غذایی برای مادران باردار، واکسن در اقصی نقاط کشور توزیع شده است. اما هنوز با عدالت فاصله داریم. این هدف به راحتی در دنیا محقق نشده است، اما امیدواریم خدماتی که شایسته مردم است را به آنها ارائه کنیم.

 


 

 

وزیر بهداشت درباره کاهش هزینه درمان بیماران بویژه صعب العلاج ها نیز اظهار داشت: کاهش هزینه ها به ویژه در حوزه بستری اتفاق خیلی خوبی افتاد. مردم برای تهیه دارو، تصویربرداری و ... لازم نیست به بیرون از بیمارستان خارج شوند. پرداختی مردم از 37 درصد به زیر 10 درصد پایین آمده است. در روستاها که این رقم به زیر 3 درصد رسیده است. برخی از بیماری ها هر چند بیماری خاص نیستند، اما گرفتاری هایی که برای خانواده ها ایجاد کرده اند، همانند بیماری های خاص است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه برای کاهش هزینه های دندانپزشکی اتفاق خاصی نیفتاده است تصریح کرد: بیش از 90 درصد خدمات را مردم از بخش خصوصی دریافت می کنند که ما امیدواریم در ادامه طرح خدمات دندانپزشکی را بتوانیم خدماتی را ارئه بکنیم.

 

 

 

نظر شما