شناسهٔ خبر: 72670283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی مطرح کرد:

تحصیل دانش‌آموزان عادی و استثنایی در کنار هم؛ سیاست نوین آموزش و پرورش

شیراز - ایرنا - معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی از سیاست جدید این سازمان برای حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی خبر داد و گفت: مناسب‌سازی مدارس عادی برای حضور این دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد تا آنان از همجواری با دانش‌آموزان عادی بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مژگان فرهبد شنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش فارس، اظهارکرد: تلاش داریم با فرهنگ‌سازی میان معلمان، مدیران و والدین، زمینه آرامش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در مدارس عادی و جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش‌آموزان عادی، علاوه بر افزایش مسئولیت‌پذیری آنان، به بهبود تعاملات اجتماعی هر دو گروه کمک می‌کند.

مناسب‌سازی فضا و تجهیزات آموزشی

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برنامه‌های این حوزه تصریح کرد: مناسب‌سازی تجهیزات، بهره‌گیری از فناوری‌های روز، اصلاح فضای آموزشی مدارس عادی و تامین امکانات لازم، از اولویت‌های اصلی ماست.

فرهبد تاکید کرد: مدارس نوساز باید مطابق استانداردهای طراحی فراگیر ساخته شوند تا دسترسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به این مراکز تسهیل گردد.

مدارس نوساز باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که امکان حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در آن وجود داشته باشد

پرورش دانش‌آموزان مولد و توجه به استعدادها

وی با بیان رویکردهای جدید این سازمان خاطرنشان کرد: توجه به استعدادهای ویژه این دانش‌آموزان و تربیت نسلی مولد و مستقل، از اهداف کلیدی آموزش و پرورش استثنایی است.

فرهبد ادامه داد: مدیریت بهینه منابع مالی و انسانی، افزایش خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و جذب نیروهای متخصص و باانگیزه در دستور کار قرار دارد.

توانبخشی و مهارت‌آموزی برای استقلال دانش‌آموزان

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی به برنامه‌های توانبخشی اشاره کرد و افزود: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای باید به گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در آینده زندگی مستقلی داشته و نقش مؤثری در جامعه ایفا کنند.

تحصیل دانش‌آموزان عادی و استثنایی در کنار هم؛ سیاست نوین آموزش و پرورش

بازنگری برنامه‌های درسی و توسعه ورزش مدرسه‌ای

وی از بازنگری در محتوای آموزشی این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: بازآفرینی برنامه‌های درسی متناسب با نیازهای روز، از اقدامات جاری سازمان است.

فرهبد در پایان با اشاره به دستاوردهای استان فارس اظهار کرد: بر اساس آمار، گام‌های مؤثری در راستای تحقق عدالت آموزشی در حوزه استثنایی این استان برداشته شده است.