شناسهٔ خبر: 72656923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرایند تشکیل و تصمیم گیری کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا

سرپرست اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خوزستان فرایند تشکیل و تصمیم گیری کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس و ادارات را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

نعیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان با اشاره به موارد قانونی اعلام تعطیلی مدارس و ادارات در شرایط آلودگی اظهار کرد: اداره کل هواشناسی موظف است حداقل ۹۶ ساعت قبل، هشدار لازم را به بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کنند و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است بعد از اعلام هواشناسی، نظر صریح خود در مورد وقوع شرایط اضطرار را به کارگروه اعلام کند.

وی افزود: در صورت تأیید وقوع شرایط اضطرار توسط بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگروه موظف است بلافاصله تشکیل جلسه دهد و تصمیمات لازم را با اولویت پیشگیری از وقوع شرایط اضطرار به منظور حفظ سلامت انسان و محیط زیست در چارچوب دستورالعمل ابلاغی هیئت دولت گرفته و اعلام کند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان ادامه داد: به منظور گرفتن تصمیمات لازم در مواقع اضطرار آلودگی هوا، کارگروه مذکور با ترکیب استاندار (در صورت عدم حضور وی، معاون عمرانی استانداری به عنوان رئیس کارگروه)، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان (دبیر کارگروه)، مدیرکل هواشناسی استان، معاون بهداشتی استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل مدیریت بحران. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، شهردار مرکز استان و شهردار شهرهای ذیربط حسب مورد و سایر دستگاه‌های ذیربط به تشخیص رئیس کارگروه تشکیل می‌گردد.

حمیدی تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌های رسمی جمعی، مجازی و مکتوب در خصوص شرایط هوا و تصمیمات گرفته شده توسط کارگروه تنها توسط دبیر کارگروه (محیط زیست) و پس از هماهنگی با رئیس کارگروه انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و اشخاص غیردولتی و ارائه دهندگان خدمات عمومی موظف به اجرای مصوبات کارگروه هستند.