در این جلسه رئیس دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت آموزش قرآن کریم و تأثیر عمیق آن بر شیوه زیست انسانی تأکید کرد و نقش آن را در سبک زندگی دانشجومعلمان بهعنوان معلمان آینده نظام آموزش و پرورش، بسیار حائز اهمیت دانست.
حمیدرضا ابراهیمی با بیان اینکه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور بستری مؤثر برای تعلیم و تربیت معلم قرآنی است، عنوان کرد: این کارگروه نهتنها فرصت ارزشمندی در راستای پرورش نیروی انسانی متخصص در حوزه قرآن محسوب میشود، بلکه ظرفیتی بزرگ در مسیر تحقق آموزش عمومی قرآن در کشور فراهم کرده است.
در ادامه، سیدهفاطمه موسوی؛ مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، گزارشی از اقدامات انجامشده ارائه داد و در چند محور به تشریح فعالیتها پرداخت که از جمله این اقدامات میتوان به اجرای طرح سنجش سواد قرآنی، بررسی پیشینه، موانع و چالشهای اجرای دستورجلسات مربوط به سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اشاره کرد.
وی به دو اقدام کلیدی از راهبرد دو این سند اشاره کرد و گفت: اقدام اول؛ راهکارهای اجراییسازی اقدام ۹ مبنی بر طراحی و اجرای طرح تربیت مدرس آموزش عمومی قرآن برای تأمین نیروی توانمند و مجری برنامههای تربیت معلم و مربی قرآن، با اولویت اساتید حوزه و دانشگاه است.
موسوی افزود: در اقدام دوم، به دنبال راهکارهای اجراییسازی اقدام پنج در زمینه طراحی، تصویب و پیادهسازی سازوکارهای لازم جهت احراز شاخصهای اهداف آموزش عمومی قرآن کریم و جذب استعدادهای قرآنی در نظام گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین داوطلبان استخدام آموزش و پرورش، با همکاری بخشهای مرتبط در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.