به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، شهردار مهاباد با سر دفتران اسناد و املاک شهرداری برای هوشمندسازی و تسهیل امور مراجعه کنندگان این حوزه نشستی ترتیب داد.
شهردار مهاباد گفت: با راه اندازی سیستم شهرداری هوشمند و شهروند سپاری با هدف ارایه خدمات به ارباب رجوع بدون مراجعه آنها زیرساختهای لازم فراهم شده و در این مسیر اولین اقدام را با هماهنگی و تعامل با سردفتران املاک واسناد رسمی آغاز کردیم.
بابک رستم پور افزود: سعی میکنیم در مدت ۲ ماهه از طریق این سامانه به جایگاهی برسیم که کل اقدامات شهرسازی از جمله صدور پروانه پایان کار و ماده ۱۰۰ را به صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور ارباب رجوع انجام شود.
او اضافه کرد: از این پس متقاضیان بعد از دریافت کد نوسازی و بروز رسانی اطلاعات به سامانه شهرداری هوشمند مهاباد مراجعه میکنند.
کارشناس مشاور شهرسازی هم گفت: در حال راه اندازی سیستمی هستیم تا مراجعه کنندگان بتوانند درخواست خود را از راه دور ثبت کنند که این امر شامل همه درخواستها از جمله نقل و انتقالات، استعلامات اداری است که این امر مستلزم این است که حتما در مرحله اول در شهرداری اطلاعات خود را تکمیل کنند تا در مراحل بعدی بتوانند از راه دور درخواستهای خود را ثبت کنند.
پارسا فضلی اضافه کرد: افراد از این سامانه میتوانند به عنوان محاسبه، درآمد مالیات، پرداخت محاسبه، رایهای ماده صد، از این سامانه استفاده کنند.
مراجعه کنندگان میتوانند تمامی گواهی را بدون نیاز به حضور در شهرداری در سامانه یکپارچه شهرسازی و شهروند سپاری دریافت کنند.هوشمند سازی یا شهروند سپاری موجب چابک سازی، تسهیل در امر پاسخگویی و در نهایت ارایه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان میشود.